همشهری آنلاین: گروه تروریستی لشکر جهنگوی العالمی که گفته می شود با گروه تروریستی داعش در ارتباط است، مسئولیت انفجار تروریستی مرگبار روز شنبه در بازار تره بار شهر شیعه نشین 'پاراچنار' در شمال غرب پاکستان را بر عهده گرفت.

لشکر جهنگوی مسئولیت انفجار در پاراچنار پاکستان را بر عهده گرفت

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی لشکر جهنگوی با ارسال پیامک به رسانه های پاکستان اعلام کرد که این گروه به همراه گروه 'شهریار محسود'، شاخه انشعابی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان اقدام به بمب گذاری در پاراچنار کرده است.

چند روز پیش فردی به نام آصف چوتو که رهبری گروه تروریستی لشگر جهنگوی را برعهده داشت، از سوی نیروهای مبارزه بار تروریسم پاکستان در منطقه شیخپوره ایالت پنجاب کشته شد. همچنین ملک اسحاق رهبر پیشین لشگر جهنگوی نیز حدود یک سال و نیم پیش در ایالت پنجاب پاکستان کشته شد.

انفجار تروریستی امروز در شهر شیعه نشین 'پاراچنار' در مرکز منطقه قبیله ای کُرَم در شمال غرب پاکستان بیش از 20 کشته و دهها و مجروح برجای گذاشت.

لشکر جهنگوی از جمله گروه های تروریستی ضدشیعی پاکستان به شمار می رود و ممکن است اقدام تروریستی امروز در شهر پاراچنار، در تلافی کشته شدن رهبر این گروه به دست نیروهای پاکستانی باشد.

'محمد نواز شریف' نخست وزیر، آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق و چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان با انتشار بیانیه های جداگانه ای ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی در پاراچنار، با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و همچنین از مسئولان خواستند تا بهترین خدمات پزشکی و درمانی را به زخمی های این حادثه ارائه دهند.

این سومین بار در ماه های اخیر است که بازار تره بار شهر پاراچنار هدف حملات تروریستی قرار می گیرد.

در پی انفجار تروریستی پاراچنار تدابیر امنیتی در مناطق مختلف پاکستان از جمله شهر 'اسلام آباد' پایتخت این کشور تشدید شده است.

پاراچنار از معدود شهرهای شیعه نشین در مناطق قبایلی پاکستان به شمار می رود که بارها مورد هدف حملات تروریستی از سوی طالبان، لشکر جهنگوی، جماعت الاحرار و دیگر گروه های افراطی قرار گرفته است.

حمله تروریستی در این شهر در شرایطی رخ داده که ارتش پاکستان مدعی است با انجام عملیات ضدتروریستی ضرب عضب، توانسته ضربات بسیار سنگینی به تروریست ها در مناطق قبیله ای شمال غرب این کشور وارد کند.

کد خبر 359429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha