رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواست به‌منظور بررسی راهکارهای ایجاد مدیریت یکپارچه، بهبود حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا یکی از جلسات شورا، با حضور رئیس‌جمهور و برخی وزرای دولت برگزار شود.

شورای شهر

به گزارش همشهري، اين پيشنهاد براي بار نخست از سوي اقبال شاكري، رئيس كميته عمران شورا و در جلسه روز يكشنبه 12دي‌ماه مطرح شد. وي در آن جلسه گفته بود كه فاصله طولاني بين مديريت شهري و هيأت دولت مانع حل مشكلات مردم شده است. شاكري از رئيس شوراي شهر تهران خواست تا يك جلسه شورا با هدف بررسي حقوق شهروندي درهيأت دولت برگزار شود تا رئيس‌جمهور از وضعيت بد شهرآگاه شود.

اين پيشنهاد درهمان جلسه نيزبا استقبال ساير اعضا مواجه شد تا اينكه به فاصله 2هفته، ديروز مهدي چمران از ارسال نامه به رئيس‌جمهور خبرداد وگفت: در اين نامه با اشاره به اهميت و جايگاه كلانشهر تهران به‌عنوان پايتخت و نماد ملي كشور و‌ ام‌القراي اسلامي، يادآور شديم كه شهر تهران نياز به تدابير و اقدامات ويژه در جهت ارتقا و بهبود كمي و كيفي شرايط محيطي و زيست شهري و مقابله با مشكلاتي همچون حمل‌ونقل، ترافيك و آلودگي هوا دارد.

از ديگر نكات مطرح شده دراين نامه، لزوم اقدامات اصولي و مبنايي براي كنترل يا كاهش اين مشكلات، همكاري و هماهنگي همه‌جانبه نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي كشور و مجموعه مديريت شهري با رويكرد فراسازماني و اتخاذ تصميم در سطوح عالي كشور است.

چمران خطاب به رئيس‌جمهور پيشنهاد داد: يكي از جلسات شوراي اسلامي شهر تهران در معيت شهردار تهران، در حضور حضرتعالي به‌عنوان عالي‌ترين مقام اجرايي كشور و وزراي كشور، راه و شهرسازي و رئيس سازمان برنامه و بودجه تشكيل شود تا دراين جلسه راهكارهاي مديريت يكپارچه، توسعه حمل‌ونقل عمومي، كاهش آلودگي هوا، ارائه تسهيلات و ساماندهي بافت فرسوده شهر تهران و ساير موضوعات مرتبط مورد بررسي و تعامل قرار گيرد.

کد خبر 359007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha