چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

رییس جمهور گفت: با اعتماد می‌گویم که تحولات عالم به سرعت به سمت حاکمیت اسلام محمدی و حاکمیت توحید و عدالت در حال حرکت است.

"محمود احمدی نژاد" که روز چهارشنبه و در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز تولد امام عصر (عج) در دومین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت سخن می‌گفت،افزود: حرکت عمومی عالم به سمت خداپرستی ، عدالت و معنویت است .

احمدی نژاد افزود: امروز بشریت به سرعت به این حقیقت پی می‌برد که سعادت ، عدالت ، آرامش عشق و محبت و به طور کلی همه آرزوهای بشر فقط و فقط در سایه حاکمیت انسان کامل میسر است .

رییس جمهوری با تاکید براین که تنها راه نجات بشریت رسیدن و وصل شدن به انسان کامل است، گفت: امروز روز دعوت بشریت به این تنها راه نجات است.

احمدی نژاد با اشاره به وضعیت امروز جهان، گفت: امروز حکومتهای ناصالح و زورگو و انسانهایی که ذره‌ای اخلاق و مکارم انسانی ندارند. می خواهند بر ملتها حکومت کنند، اما آنها هرگز نمی‌توانند بشر را به سمت سعادت هدایت کنند.

احمدی نژاد با تاکید بر این که مارکسیسم به تاریخ سپرده شده و ناتوانی لیبرایسم نیز آشکار شده است، گفت: امروز گرایش پرشتاب و فزاینده به سمت این آرمان الهی شکل گرفته است .

رییس جمهوری در ادامه با تاکید براینکه امام عصر (عج) در زمان غیبت نیز امامت و برجامعه مدیریت می‌کند، گفت: در زمان غیبت این ما هستیم که از بهره برداری از همه ظرفیت‌ها و الطاف امام محروم هستیم .

احمدی نژاد در ادامه انتظار صرف برای ظهور امام را کافی ندانست و گفت: معنی و لازمه شناخت امام عصر(عج) پیروی ، توجه و ارتباط روحی است و ما باید بدویم تا به امام و حکومت امام برسیم .

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: منتظر واقعی کسی است که به سمت امام حرکت و برای رسیدن به او تلاش کند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: این نگاه یک مکتب و نظام ارزشی است و شیوه اداره جهان بر پایه امامت معصوم و انسان کامل است که اقتصاد، سیاست ، خانواده و تربیت و فرهنگ آن نیز خاص همین مکتب است .

رییس جمهوری امام عصر (عج) را وارث همه شئون پیامبر اعظم الشان اسلام دانست و گفت: باید دائم تلاش و دعا کنیم تا دست آن عزیز باز شود و آنچه را در برقراری عدالت در جهان اراده می‌کند، محقق کند.

احمدی نژاد افزود: امام عصر (عج) وارث همه پیامبر و امامان است و پیروان همه ادیان تجلی پیامبر خود را در چهره او خواهند دید، لذا باید توجه داشته باشیم که این تنها مسلمانان نیستند که باید برای ظهور امام عصر تلاش کنند، امام عصر امام همه بشریت است و جشن نیمه شعبان که بهترین جشن بشریت است، متعلق به همه بشریت بویژه جوانان است .

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز برخی حکومتهای فساد و زورگو به دنبال تسلط بر ملتها هستند، گفت: به مدعیان حقوق بشر ، آزادی و دمکراسی اعلام کردیم که آماده یک مناظره رو دررو و بدون سانسور برای ارائه راه حل مشکلات جهان هستیم .

احمدی نژاد افزود: پیشنهاد مناظره دادیم تا بگوییم که دوره زور و اسلحه به سر رسیده و دوران اندیشه و منطق و فرهنگ فرا رسیده است، اما مدعیان دروغین دمکراسی که در نزد مردمشان نیز مقبولیت ندارند به دلیل داشتن روحیه خود بزرگ بینی و غرور و نداشتن منطق از مناظره فرار کردند.

رییس جمهوری با تاکید براینکه با بی‌عدالتی مخالفیم و این شیوه مدیریت جهان و تسلط زورگویان بر ملتها را قبول نداریم، گفت : ما اهل گفت گو و منطق و استدلال هستیم .

احمدی نژاد با تاکید براین که کسانی که دعوت‌ها را پاسخ نمی‌دهند سرنوشت خوبی ندارند گفت: این تهدید من نیست، بلکه این تهدید جهان هستی است و جریان جهان هستی علیه ظلم است .

رییس جمهوری ادامه داد : حرکت عمومی عالم به سمت خداپرستی و عدالت و معنویت است و همه آلودگی‌ها را از عالم خواهد شست .

احمدی نژاد با اشاره به این که تاریخ فرمانروایی زورگویان بر بشریت و دوران امپراطوریها گذشته است، گفت: ما شما را به توحید و عدالت دعوت می کنیم و دعوت ما از سر دلسوزی است اما اختیار با شماست و آزاد هستید که انتخاب کنید .

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم که شما راه درست را انتخاب کنید و نمی خواهیم که فنا شوید.

رییس جمهوری با قدردانی از برپاکنندگان این همایش تاکیدکرد: باید هر روز به فکر ترویج امام و راه امام باشیم .

کد خبر 3590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز