همشهری آنلاین: گونه‌ای از اژدهاهای دریایی که تنها می‌توان نمونه آنها را در موزه‌های حیات‌وحش مشاهده کرد، برای اولین بار در اعماق آب‌های غرب استرالیا به صورت زنده مشاهده شده‌است.

اژدها

براساس گزارش ديسكاوري، دو بچه‌اژدهاي ياقوتي دريايي براي اولين‌بار براي بيش از 30 دقيقه در اعماق دريا مشاهده شدند تا محققان بتوانند آناتومي، رفتار و زيستگاه‌ آنها را مورد بررسي قرار دهند.

محققان دانشگاه غرب استراليا و موسسه اقيانوس‌شناسي اسكريپز با استفاده از زيردريايي كنترل از راه دوري به عمق 50 متري آب رفته و موفق به مشاهده اين موجودات شدند.

اژدها

اين كشف جديد اثبات مي‌كند كه برخلاف آنچه از دو گونه ديگر از اژدهاهاي دريايي تصور مي‌رفت اژدهاي دريايي ياقوتي از زائده برگ مانندي برخوردار نيست. دو گونه شناخته شده از اژدهاهاي دريايي از اين زائده برگ مانند براي استتار  در ميان خزه‌هاي دريايي استفاده مي‌كنند.

اژدهاي دريايي بخشي از خانواده اسب‌هاي دريايي و لوله‌ماهيان است و اژدهاي ياقوتي دريايي تا به امروز تنها از روي نمونه‌هاي فسيلي و بقاياي به جا مانده از 100 سال پيش شناخته شده‌است.

محققان براين باورند زائده برگ مانند در روند تكامل از بدن اين جاندار حذف شده‌است زيرا رنگ سرخ در اين جاندار مي‌تواند به عنوان ابزار استتار در اعماق آب دريا مورد استفاده قرار گيرد.

کد خبر 358615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha