همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آنفولانزای حاد پرندگان از لحاظ امنیتی، اقتصادی و روانی به مرحله خطرناکی رسیده است.

آنفلوآنزای مرغی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: ما در بخش کشاورزی و دامپزشکی سالیانه 150 هزار میلیارد تومان گردش مالی داریم اما متاسفانه آن طور که لازم است دولت از قشر آسیب‌پذیر روستاییان حمایت نکرده است بر همین اساس است که امروز ما 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم. هر چند آمار واقعی 16 میلیون نفر است.

رسول خضری ادامه داد: بیش از 80 درصد از معیشت روستاییان از طریق دام است. در واقع یارانه‌ای که دولت به امور دام می‌داد یک نوع سرمایه‌گذاری بود که جلوی مهاجرت به شهرها را می‌گرفت.

وی در خصوص وضعیت فعلی َآنفولانزای پرندگان تصریح کرد: امروز آنفولانزای حاد پرندگان از لحاظ امنیتی، اقتصادی و روانی به مرحله خطرناکی رسیده است و متاسفانه سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی که درگیر این بیماری‌ هستند عملکرد خوبی نداشته‌اند.

نماینده مردم سردشت افزود: 1200 تا 1300 بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز یکی از آنها است. این بیماری مرز نمی‌شناسد و از طریق هوا به راحتی منتقل می‌شود.

خضری ادامه داد:این بار سازمان دامپزشکی نتوانسته است عملکرد مناسبی داشته باشد که به نظر من این عقب‌ماندگی به دلیل کمبود اعتبارات است.

وی در پایان با اشاره به تب برفکی گفت: سال گذشته هزاران دام سنگین به خاطر کمبود واکسن تب برفکی تلف شد و همین عامل سبب شد که اقتصاد هزاران خانواده نابود شود. اگر امروز در مورد آنفلوانزا تدبیری اندیشیده نشود قطعا وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

کد خبر 358453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha