مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

شهرداری تهران اقدامات خدماتی و فرهنگی ویژه‌ای به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه می‌کند.

هاشمی رفسنجانی تشیع جنازه

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ديروز با اعلام اين خبر، اظهار داشت: از يكشنبه‌شب تاكنون اقدامات متعددي در راستاي آماده‌سازي‌ شهر براي اجراي مراسم عزاداري انجام شده كه در همين راستا 170بنر عزاداري در محدوده جماران نصب شد. مجتبي عبداللهي با تأكيد بر اقدامات ويژه شهرداري تهران در منطقه يك به‌ويژه محدوده جماران اظهار كرد:

از يكشنبه شب4 ايستگاه صلواتي در محدوده خيابان حسني‌كيا، تقاطع نياوران با سه‌راه ياسر و تقاطع نياوران و خيابان جماران برپا شده است و ميدان‌هاي اصلي منطقه سياهپوش شده‌اند. وي با بيان اينكه تمام آذين‌بندي‌ها و نورپردازي‌هاي تهران نيز خاموش شده، گفت: به تمامي سراهاي محله‌ها و فرهنگسراهاي پايتخت اعلام شده تا در 3روز عزاي عمومي منطبق با شرايط، برنامه‌هاي هماهنگ اجرا كنند.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران نصب بالغ بر 170بنر عزاداري در محدوده خيابان جماران و حسني كيا را از ديگر اقدامات مديريت شهري خواند و تصريح كرد: 11پرچم پايه‌بلند و تمامي پرچم‌هاي روي پل‌هاي منطقه يك به رنگ مشكي درآمده است. به‌طور كلي تمامي پايتخت به‌ويژه منطقه يك براي برگزاري مراسم عزاداري آماده‌سازي‌ شده است.

عبداللهي در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات ويژه مديريت شهري همزمان با مراسم تشييع پيكر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه صبح امروز برگزار مي‌شود، پرداخت و گفت: از آنجا كه مراسم تشييع از مقابل دانشگاه تهران انجام مي‌شود پيش‌بيني كرده‌ايم تا علاوه بر آماده‌سازي‌ محدوده، در اطراف دانشگاه و مسير تشييع كه مردم پيكر ايشان را همراهي مي‌كنند، ايستگاه‌هاي صلواتي به‌منظور پذيرايي از عزاداران برپا شود. وي با اشاره به برنامه‌هاي شهرداري تهران در بهشت زهرا خاطرنشان كرد: پس از اعلام خبر تدفين پيكر آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در مرقد مطهر امام خميني(ره) سازمان بهشت زهرا هم در آماده‌باش به‌سر مي‌برد.

ضمن اينكه پيش‌بيني شده ايستگاه‌هاي صلواتي در جوار مرقد مطهر و بهشت زهرا برپا شود. مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران نيز با اشاره به برافراشته شدن پرچم‌هاي مشكي گفت: تمامي نورپردازي‌هاي مناطق تهران از يكشنبه‌شب خاموش شده است. به گفته عيسي عليزاده، پرچم‌هاي بلند تهران نيز به‌مدت 3روز به رنگ سياه درمي‌آيد.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران با اشاره به 100پرچم بلند 70متري و 8هزار پرچم در عرشه پل‌ها اذعان كرد: اين تعداد پرچم به رنگ مشكي درخواهند آمد. همچنين تصاويري از اين عالم فقيد كه در كنار مقام معظم رهبري هستند و نظرات ايشان درباره آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به‌صورت سازه در پايتخت اكران شده است.

  • تمهيدات ويژه حمل ونقل عمومي پايتخت براي مراسم تشييع

در پي اعلام مراسم تشييع آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، شهرداري تهران تدارك ويژه‌اي در بخش حمل ونقل عمومي براي شهروندان در نظر گرفت. مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران از آماده‌باش صددرصدي شركت واحد براي پوشش خدمات به هموطنان در مراسم تشييع پيكر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد.

شركت متروي تهران نيز برنامه خود براي مراسم تشييع امروز را اعلام كرد. طبق اطلاعيه اين شركت، با توجه به برگزاري مراسم اقامه نماز، تشييع و خاكسپاري پيكر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام به‌منظور ايجاد سهولت در دسترسي مناسب به دانشگاه تهران و حرم مطهر امام خميني(ره)، امروز سه‌شنبه 21دي، خطوط يك و ٤ متروي تهران از ساعت ۸ صبح تا پايان مراسم به‌صورت رايگان خدمت‌رساني خواهند كرد.

کد خبر 358295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha