همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر، ریالی از بودجه سال ۹۴ را دریافت نکرد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، در نشست خبری، افزود: در سال ۹۴ کل بودجه هلال احمر ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که حتی یک ریال از آن اختصاص نیافت. ۴۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۵ در نظر گرفته شده بود که جمعیت هلال احمر ۱۵۰ میلیارد تومان آن را دریافت کرد. بودجه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت نیز ۱۲ میلیارد تومان بود که تنها ۲۳ درصد از آن اختصاص یافت.

وی درباره راهکارهای حل مشکل بودجه جمعیت هلال احمر گفت: دولت اگر اعتبارات لازم را داشته باشد به هلال احمر کمک می‌کند. در حال حاضر اعتبارات کافی ندارد بنابراین کمک آن به جمعیت هلال احمر کاهش یافته است بنابراین لازم است به منظور کاهش مشکل بودجه جمعیت هلال احمر، کمک‌های مردمی را بیشتر جذب کنیم. در حال حاضر بودجه صلیب سرخ در کشورهای مختلف از محل عضویت اعضا تامین می‌شود. بنابراین جذب کمک‌های مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر آن لازم است بتوانیم کمک‌های خیرین را جهت دهی کنیم.

معزی با اشاره به نظام نامه فعالیت نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر وظایفی مانند نظارت بر فعالیت‌های این جمعیت، تلاش در جهت ارتقای معنویت و دعوت مردم به کار خیر و اقدامات مربوط به کار فرهنگی دینی در این جمعیت را بر عهده دارد. بنابراین نظام‌نامه‌ای را تدوین کردیم تا روش کار با توجه به اهداف در نظر گرفته شده مشخص شود. این نظام نامه به دفتر مقام معظم رهبری ارسال، تصویب و به ما ابلاغ شد.

وی درباره چگونگی نظارت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بر تخصیص کمک‌های خارجی به آسیب‌دیدگان اظهار کرد: یکی از وظایف ما نظارت بر چگونگی رساندن کمک‌های داخلی و خارجی به مردم آسیب دیده است و تا کنون چنین نظارتی را انجام داده ایم. به عنوان نمونه در زلزله ورزقان کشور ژاپن به منظور ساخت مدرسه در این منطقه به ما کمک کرد و ما مدرسه‌ای را با آن ساختیم. بخشی از این پول اضافه آمد و ما از آن برای ساخت مدرسه‌ای دیگر استفاده کردیم.

معزی با اشاره به اقدامات فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: در زمینه آموزش‌های مستقیم اقداماتی را انجام نداده‌ایم اما آموزش‌های غیر مستقیم را آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم کنفرانس علمی و اخلاق بین المللی را راه اندازی کنیم، اضافه کرد: همچنین قصد داشتیم کنفرانس فرهنگ نماز را برگزار کنیم اما دچار مشکل کمبود بودجه شدیم اما تلاش می‌کنیم در سال جاری این کنفرانس برپا شود.

معزی در پاسخ به این پرسش که آیا فیش‌های حقوقی نجومی در جمعیت هلال احمر وجود دارد گفت: چنین فیش‌هایی در هلال احمر وجود ندارد چرا که دستمزدها رو به پایین است.

وی درباره کمک به مسلمانان میانمار گفت: در گذشته کمک‌هایی به این افراد شده بودیم ولی محدود بود. امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود که بتوانیم به آنان کمک کنیم.

معزی با اشاره به سفرهای استانی خود گفت: در سال گذشته از ۱۰ استان بازدید کرده‌ام و در سال جاری نیز به شش استان سفر کرده‌ام.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به شهدای جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر بیش از ۴۵۰ شهید تقدیم کشور کرده است و جزء برنامه‌های ما دیدار با خانواده‌های شهیدان است. علاوه بر آن در جهت رسیدگی بیشتر به جانبازان تلاش کرده‌ایم.

معزی در ادامه با اشاره به اهداف نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هدایت جمعیت به سمت اهداف تعیین شده برای آن و نظارت به امور برای جلب اعتماد بیشتر مردم از جمله اهداف نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است. این جمعیت در ۱۷ کشور نمایندگی دارد و دارای ۲۱ شعبه است.

وی با اشاره به اعلام فراخوان در روز قدس ماه رمضان دو سال قبل گفت: در این روز فراخوان دادیم که مردم به آسیب دیدگان یمن کمک کنند و این کمک‌ها در قالب دو محموله به وسیله هواپیما و کشتی به یمن حمل شد.

معزی درباره موقوفات جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر موقوفاتی داشته که در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار گرفته است و ما در تلاش هستیم که آنها را به هلال احمر بازگردانیم. به عنوان نمونه بخشی از موقوفات مانند بیمارستان‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و ما در جهت برگرداندن آنها به هلال احمر تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد موقوفات قابل توجه است، به ذکر مثالی پرداخت و گفت: ۵۴۰ هکتار باغ پسته در رفسنجان به عنوان موقوفه در اختیار هلال احمر است. ما تلاش می‌کنیم بخشی از این موقوفات که قابل بهره برداری نیستند را تبدیل به احسن کنیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یکی از وظایف عمده ما ارتقای فرهنگ دینی جمعیت هلال احمر است گفت: برای دستیابی به این هدف از ابزار گوناگونی استفاده می‌کنیم. به عنوان نمونه از ۱۷ ربیع الاول یک پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی را به صورت رسمی راه اندازی کرده‌ایم.

معزی درباره فعالیت‌های تجاری هلال احمر گفت: اینگونه فعالیت‌ها به صورت محدود و برای تامین منابع مالی هلال احمر انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ساخت و ساز اشاره کرد. هلال احمر املاکی دارد که می‌تواند آنها را بسازد و بفروشد البته تعداد این املاک محدود است. باغ و باغداری محدود نیز از دیگر فعالیت‌های تجاری است که هلال احمر می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم موقوفات در مسیر نیت واقف مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان نمونه بیمارستان نورافشان همان گونه که مورد نظر واقف بود برای خدمات رسانی به کودکان معلول بهره برداری می‌شود.

معزی در پاسخ به پرسشی در زمینه نحوه نظارت دفتر نمایندگی ولی فقیه به فعالیت‌های هلال احمر در پیاده روی اربعین گفت: ما به برنامه ریزی‌های هلال احمر نظارت داشته‌ایم. برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در پیاده روی اربعین قوی و برخی نیز ضعیف بود و در مجموع تلاش می‌شود این جمعیت در سال‌های بعد عملکرد بهتری داشته باشد.

وی افزود: پایگاه‌های هلال احمر در پیاده روی اربعین خوب بودند ولی پاسخگویی بیش از حد توان بود. باید در جهت افزایش کمک رسانی تلاش کنیم و البته در حد توان خود بهترین خدمت را ارائه دادیم.

کد خبر 358032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha