مجرم سابقه‌دار که با معرفی خود به‌عنوان فردی خیر و بانفوذ زن شاعری را در مشهد فریب داده و قصد اخاذی از او را داشت، دستگیر شد.

متهم

چندي پيش زن شاعري نزد مأموران پليس فتاي مشهد رفت و مدعي شد كه فردي با تهديد قصد اخاذي از او را دارد. وي گفت: مدتي بود كه اشعارم را از طريق اينستاگرام منتشر مي‌كردم تا اينكه يك روز با فردي آشنا شدم كه مدعي بود خير است و نفوذ زيادي در سازمان‌هاي مختلف دارد. در حقيقت او از خودش يك قهرمان ساخته بود و در صفحه‌اش از كارهاي خيري مي‌گفت كه انجام داده است؛ براي همين وقتي برايم پيام فرستاد جوابش را دادم و به اين ترتيب آشنايي ما آغاز شد.

شاكي ادامه داد: اين مرد مدعي بود كه در پايتخت مؤسسه كاريابي دارد و كمك زيادي به جوانان جوياي كار مي‌كند. از آنجا كه در آن زمان يكي از اقوام به‌دنبال كار مي‌گشت و براي پيدا كردن كار به تهران رفته بود از او خواستم كه به وي كمك كند و اين مرد نيز پذيرفت.

او با اين بهانه سر صحبت را باز كرد و به اطلاعات شخصي من و اينكه در كدام اداره كار مي‌كنم، دست يافت. پس از آن بود كه ناگهان همه‌‌چيز تغيير و اين مرد شروع به تهديد من كرد. او مي‌گفت كه از صفحه‌ام عكس‌هايم را به‌دست آورده و از آنجا كه اطلاعات خصوصي مرا در اختيار دارد، به راحتي مي‌تواند آبرويم را در محل كارم ببرد. او مي‌گفت كه اگر مبلغ درخواستي‌اش را پرداخت نكنم، همه اسرار زندگي‌ام را نزد همكارانم فاش مي‌كند. او 2هفته تمام مرا تهديد مي‌كرد تا اينكه تصميم گرفتم از وي شكايت كنم.

با شكايت زن جوان، تيمي از مأموران وارد عمل شدند و توانستند در بررسي‌هاي تخصصي مرد ناشناس را شناسايي كنند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او مجرمي سابقه‌دار است كه پس از آزادي از زندان از طريق شبكه‌هاي اجتماعي دست به فريب طعمه‌هايش مي‌زند. سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتاي خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: با دستگيري متهم وي به ايجاد مزاحمت براي خانم شاعر و تهديد او اعتراف كرد و پرونده وي در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت. او از مردم خواست فريب افراد ناشناس در فضاي مجازي را نخورند و به‌خاطر داشته باشند كه مجرمان با سوءاستفاده از اين فضا ممكن است در هر نقشي ظاهر شوند.

کد خبر 358027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha