شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

چند ساعت پس از انتشار فهرست ۲۸ فیلم حاضر در بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، دبیر جشنواره به تلویزیون رفت و در برنامه سینمایی «هفت» خبرهایی تازه‌تر از این دوره ارائه داد.

سینما

به گزارش همشهري، شايد مهم‌ترين نكته موجود در حرف‌هاي محمد حيدري، تصميم‌گيري درباره فيلم تازه كيانوش عياري در مراتب و مراجع بالاتر از هيأت انتخاب و دبير جشنواره فيلم فجر بود. گفته مي‌شود «كاناپه» به‌دليل مضمون ملتهب و البته استفاده بازيگران زن از كلاه‌گيس از دايره گزينش بيرون مانده و اعضاي شوراي انتخاب ترجيح داده‌اند تصميم‌گيري درباره آن را به رئيس سازمان سينمايي يا شايد وزير ارشاد بسپارند.

قرار داشتن 3تا 4فيلم در فهرست انتظار بخش سوداي سيمرغ هم ديگر نكته مهمي بود كه حيدري به آن اشاره كرد. ازجمله اين فيلم‌ها مي‌توان به «آباجان» هاتف علميرداني اشاره كرد كه اين روزها «هفت‌ماهگي» را روي پرده سينماها دارد. با توجه به مجاز‌بودن حضور حداكثر 33فيلم در بخش مسابقه، اين احتمال وجود دارد كه در روزهاي آينده چندفيلم ديگر به 28فيلم معرفي‌شده افزوده شوند. در فهرستي كه روز جمعه اعلام شد، 9فيلم اول حضور دارند.

ارائه نشدن فيلم تازه رضا درميشيان به هيأت انتخاب، احتمال رسيدن «شعله‌ور» حميد نعمت‌الله به جشنواره و نمايش آن در بخش چشم‌انداز با توجه به حضور «رگ خواب» در بخش مسابقه و برگزاري مراسم اختتاميه اين دوره در شامگاه 21بهمن در مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران به‌دليل همزماني سالروز پيروزي انقلاب با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) هم ديگر نكات مورد اشاره دبير جشنواره امسال در برنامه سينمايي هفت بود.

ساعتي پس از انتشار فهرست 28فيلم حاضر در بخش مسابقه، بحث و گفت‌وگو در فضاي مجازي درباره برخي فيلم‌هاي راه‌نيافته به فهرست، داغ بود. تهمينه ميلاني در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي دليل انتخاب نشدن «ملي و راه‌هاي نرفته‌اش» را پرداختن به موضوع ملتهب خشونت خانگي اعلام كرد. البته نقل قولي هم از او منتشر شد كه «فيلم را اصلا به جشنواره ارائه نداده‌ام كه منتظر حضورش در جشنواره باشم»؛ نقل قولي كه اين روزها بسيار شنيده خواهد شد!

کد خبر 358010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha