مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۳
۰ نفر

صبح ۱۷ دی با حضـــور اهــــالی محله‌های منطقه ۱۲ تهران، در‌های خانه دبیرالملک پس از احیا و بازسازی به روی مردم گشوده شد تا نخستین خانه فراغت پایتخت رسما افتتاح شود.

 خانه دبیرالملک

اين خانه قديمي به همت انجمن اوقات فراغت و شهرداري منطقه12 تهران مرمت شده تا محلي براي استفاده فراغتي و گردشگري‌ علاقه‌مندان به بناهاي تاريخي باشد. در مراسمي كه ديروز به همين مناسبت برگزار شد، جاي جاي مختلف اين خانه تاريخي مورد بازديد مديران شهري و افراد حاضر قرار گرفت.

اتاق فرار - كه محلي براي انجام بازي‌هاي معمايي با وجود ابزارهاي تاريخي است - در بخش زيرين ساختمان، اتاق نشيمن براي برگزاري نمايشنامه‌خواني، اتاق‌هاي تنهايي، بازي و موسيقي و سينماي دونفره بخشي از عمارت اصلي خانه دبيرالملك هستند. سبك و سياق خاص اين خانه مي‌تواند ضمن توسعه گردشگري در بافت تاريخي مركز تهران، در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي اين بخش از شهر مؤثر واقع شود. به گفته عابد ملكي، شهردار منطقه12، به همين‌خاطر شهرداري تهران با چنين رويكردي، بازسازي و مرمت چند عمارت ديگر را به‌ويژه در محدوده امامزاده يحيي در دستور كار قرار داده است. وي با اشاره به اينكه منطقه12 به‌عنوان هويت تهران بايد در همكاري ساير دستگاه‌ها ازجمله سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مورد توجه قرار بگيرد، افزود:

«اينچنين برنامه‌هايي قطعا باعث خواهد شد تا موضوع شب‌مردگي از محدوده مركزي شهر و بازار تهران به مرور حذف شود.» وي در ادامه اعلام كرد چند عنصر و خدمت ديگر ازجمله قهوه‌خانه سنتي و كافي‌شاپ كه در آن فيلم‌هاي سينمايي نيز به نمايش درمي‌آيد، به خانه تاريخي دبيرالملك در آينده‌اي نزديك افزوده خواهد شد. وي از شوراياران منطقه12خواست تا نسبت به شناسايي خانه و بازكردن پاي گردشگران به آن و همچنين ارائه تخفيفاتي به اهالي محل براي استفاده از اتاق بازي فرار
تلاش كنند.

کد خبر 357896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha