جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

نسخه انتقادی کتاب «نبرد من» آدولف هیتلر که از نخستین روز سال گذشته میلادی پس از حدود ۷ دهه اجازه انتشار دوباره در آلمان یافت، در جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های این کشور قرار گرفت.

کتاب

به گزارش همشهري، مؤسسه تاريخ معاصر مونيخ براي نخستين‌بار پس از پايان جنگ جهاني دوم نسخه‌اي تازه از كتاب رهبر آلمان نازي را در شمارگان 4هزار نسخه روانه بازار كرد. اين كتاب كه در 2جلد و حدود 2هزار صفحه منتشر شده بود، در كمال شگفتي به فهرست پرفروش‌هاي آلمان راه يافت و در كمتر از 2‌ماه بيش از 15هزار سفارش از گوشه و كنار جهان دريافت كرد. در نهايت هم همزمان با آخرين روزهاي سال 2016با حدود 85هزار نسخه فروش شگفتي‌ساز شد.

هيتلر كتاب خود را در دوران جواني نوشت؛ زماني كه پس از يك كودتاي نافرجام به زندان افتاده بود. جلدهاي جداگانه نبرد من به فاصله‌اي كوتاه روانه كتابفروشي‌ها شدند و با قدرت گرفتن حزب نازي در آلمان، بيش از 12ميليون نسخه از آن در سراسر اين كشور به فروش رسيد. حزب نازي اين كتاب را در دهه 1930به 18زبان ترجمه كرد و در سراسر دنيا در اختيار علاقه‌مندان گذاشت.

ضمن اينكه هر زوج تازه آلماني هم نسخه‌اي از آن را هديه مي‌گرفت. نسخه انتقادي نبرد من بيش از 3500يادداشت و نكته انتقادي دارد؛ كاري كه مديران مؤسسه تاريخ معاصر مونيخ براي كاستن از زيان‌هاي ناشي از مطالعه نسخه اصلي انجام داده‌اند. نبرد من كه برخي آن را زندگينامه خود هيتلر مي‌دانند، به احترام قربانيان جنگ جهاني دوم از 1945به‌مدت 70سال اجازه انتشار نداشت. در نهايت اين مدت همزمان با آغاز سال 2015سرآمد و درحالي‌كه تصور مي‌شد آلماني‌ها ميلي به خواندن آن نداشته باشند، تقريبا در تمام طول سال گذشته ميلادي در جدول پرفروش‌هاي هفته‌نامه اشپيگل حضوري ثابت داشت.

کد خبر 357879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha