همشهری آنلاین: با صدور احکام لازم برای دست‌اندرکاران انتخابات سال آینده از سوی وزیر کشور، فعالیت‌ ستادهای انتخابات آغاز شد.

ستاد انتخابات وزارت کشور

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز فصل زمستان ستاد انتخابات کشور فعالیت رسمی خود را برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کرد و ترکیب این ستاد با حکم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مشخص شد.

رحمانی فضلی در احکامی جداگانه علی اصغر احمدی معاون سیاسی خود را به عنوان رییس ستاد انتخابات کشور و علی پورعلی مطلق مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور را به عنوان دبیر این ستاد منصوب کرد.

همچنین با حکم وزیر کشور، سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و استان‌ها با حفظ سمت به عنوان عضو و رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی نیز با حفظ سمت به عنوان عضو و رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات منصوب شدند.

جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور نیز با حفظ سمت به عنوان عضو و رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات و وجه‌اله خدمتگزار، رئیس مرکز مدیریت عملکرد و اموربازرسی با حفظ سمت به عنوان عضو و رئیس هیات بازرسی انتخابات منصوب شدند.

وزیر کشور همچنین امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار را با حفظ سمت به عنوان عضو و رئیس کمیته فناوری اطلاعات و محمد ابراهیم شوشتری مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست را با حفظ سمت به عنوان عضو و رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات، سیدرمضان شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌الملل را با حفظ سمت به عنوان عضو و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات و حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال را با حفظ سمت به عنوان عضو ستاد انتخابات منصوب کرد.

نخستین جلسه این ستاد روز گذشته(سه‌شنبه 14 دي) با حضور وزیر کشور برگزار شد که رحمانی فضلی در این نشست بر استمرار اهتمام نسبت به سلامت، امنیت، رعایت بی طرفی، انسجام و هماهنگی کامل حوزه‌های مختلف وزارت کشور در برگزاری باشکوه و قانونمند انتخابات پیش‌رو تأکید کرد.

سخنگوی وزارت کشور در مورد مباحث مطرح شده در نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور گفت: در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده از تیرماه سال جاری تاکنون ارائه شد و تفاوت‌های موجود در قوانین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و اقدامات خاصی که برای هر یک از آنها در حوزه اجرا اعم از زمان صدور دستور شروع انتخابات، ثبت نام نامزدها و فرصت تبلیغات می بایست انجام شود، مورد بررسی قرار گرفت.

سید سلمان سامانی همچنین درباره پشتیبانی و تامین امکانات مورد نیاز اعم از تهیه تعرفه‌های رای و سایر اقلام مصرفی انتخابات افزود: در این دوره، برای بیش از یک هزار و 200 شهر و ٣٩ هزار روستا انتخابات شوراهای اسلامی و برای چهار حوزه انتخابیه انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای انتخاب چهار نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در 140 کشور صندوق اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری مستقر می‌شود که در این رابطه برنامه ‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

همزمان با فعالیت ستاد انتخابات کشور دستورالعمل آغاز فعالیت ستادهای انتخابات در استان‌ها نیز به استانداران ابلاغ شد که این ستادها متناظر با ستاد انتخابات کشور تشکیل شوند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می‌شود.

بر اساس جدول زمان بندی تعیین ‌شده داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می ‌توانند از 22 تا 26 فروردین ماه به مدت پنج روز نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از 30 اسفندماه سال جاری آغاز و تا ششم فروردین ‌ماه 1396 ادامه خواهد داشت. هرچند براساس مصوبه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است زمان نام نویسی به 23 اسفندماه سال جاری تغییر یابد که البته این تغییر نیازمند مصوبه مجلس است.

کد خبر 357745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha