مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: موضوع تعیین تکلیف متولی واحد برای نقل و انتقال سند خودرو همچنان بدون نتیجه مانده و اختلاف نظر پلیس و کانون سردفتران ادامه دارد.

ورود كميسيون‌هاي حقوقي و قضايي و اصل90 مجلس و مركز پژوهش‌هاي مجلس نيز تاكنون منجر به نتيجه نشده است. رئيس پليس راهور ناجا روز گذشته در نشست خبري در پاسخ به پرسش همشهري درباره سرانجام اختلاف‌نظر پليس و كانون سردفتران اينگونه توضيح داد: «برابر قانون، سندي كه پليس تحت عنوان سند مالكيت خودرو صادر مي‌كند، جنبه قانوني دارد. قانونگذار اين تكليف را به پليس كرده و مسئوليت اين كار براساس مصوبه مجلس با پليس است. ‌نكته‌اي كه بين كانون سردفتران و پليس در مطبوعات و رسانه‌ها در ماه‌هاي گذشته مطرح شده بود در كميسيون اصل90 مجلس با حضور نمايندگان نيروي انتظامي و سازمان ثبت اسناد و املاك بررسي شد. نمايندگان كميسيون اصل90 توضيحات طرفين را شنيدند و هنوز تصميمي در اين خصوص گرفته نشده ‌است.»

سردار تقي مهري با بيان اينكه بايد اين كميسيون نظر نهايي خود را اعلام كند، گفت:«كاري كه پليس تاكنون انجام داده دقيقا برابر قوانين و مقررات بوده و پليس هيچ كار غيرقانوني انجام نداده است و پليس هم افراد را اجبار نمي‌كند به دفترخانه‌ها مراجعه كنند.»

  • در نوبت بررسي

موضوع سند خودرو پس از آنكه در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس به نتيجه نرسيده، ‌در كميسيون اصل90 مطرح شد. اين كميسيون 9آبان جلسه‌اي در اين زمينه تشكيل و بررسي بخشي از آن را به مركز پژوهش‌هاي مجلس سپرد. در آخرين خبر21 آذر‌ماه اعلام شد گزارش 22صفحه‌اي يكي از كميته‌هاي كميسيون دراين خصوص آماده شده و بايد در مرحله بعدي موضوع به صحن علني مجلس بيايد. از آن زمان تا‌كنون كميسيون اصل90 هيچ خبر تازه‌اي از تصميم خود و پيگيري‌ها در اين زمينه اعلام نكرده است. روز گذشته فرهاد تجري، عضو هيأت رئيسه اين كميسيون در پاسخ به پيگيري خبرنگار همشهري چنين توضيح داد:«زمان مطرح شدن موضوع سند خودرو در صحن علني مجلس شوراي اسلامي قابل پيش‌بيني نيست. موضوعات مهمي مانند لايحه برنامه ششم توسعه در مجلس در حال بررسي است و نمي‌توان زمان دقيقي در اين‌باره تعيين كرد؛ شايد طي يكي، دو‌ماه آينده اين موضوع در صحن علني مطرح شود.»

سرگرداني مردم درخصوص مراجعه به دفاتر اسناد رسمي براي نقل و انتقال سند خودرو ادامه دارد و به‌نظر مي‌رسد نمايندگان عضو كميسيون اصل90 مجلس براي رسيدگي به اين موضوع بايد سرعت بيشتري داشته باشند.

کد خبر 357554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha