شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پنجمین جشنواره فرهنگی -هنری امام رضاع همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) 21 آبان در قم افتتاح می‌شود و همزمان با شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) اول آذر در مشهد خاتمه می‌یابد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در نشست خبری سخن می‌گفت، سال گذشته در دو سوم استان‌های کشور این جشنواره برپا شد، اما امسال تمامی استان‌ها با فراخوانی که از قبل اعلام شده بود، برنامه‌های مشخص خود را دنبال خواهند کرد.

علاوه بر این، جشنواره امسال به صورت بین‌المللی اجرا خواهد شد و کشورهایی مثل هند، بنگلادش، آذربایجان، آلبانی و پاکستان در بخش بین‌الملل آن شرکت دارند.

محمدحسین صفارهرندی درباره تفاوت‌های امسال با سال گذشته ادامه داد: «فراگیری موضوعات جشنواره از ویژگی‌های امسال است که تمامی موضوعات فرهنگی و هنری را در برمی‌گیرد.»

برای تقسیم وظایف میان 30 استان، جشنواره به 30 بخش تقسیم شده که هر بخش را یک استان برعهده گرفته و نام مشخصی نیز دارد.

از جمله جشنواره سفرنامه‌نویسی رضوی (دخیل عشق) در آذربایجان شرقی، جشنواره شعر رضوی (به زبان ترکی) در آذربایجان غربی، جشنواره جلوه‌های رضوی در هنرستان سنتی در اصفهان، جشنواره فیلم و عکس غیرحرفه‌ای با موضوع فرهنگ رضوی در ایلام، جشنواره تئاتر رضوی در تهران، جشنواره ادبیات کودک و نوجوان در فرهنگ رضوی در چهار محال و بختیاری و...

کد خبر 35726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز