گروه اجتماعی: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین 220 گرایش میان رشته‌ای به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

محمد مهدی زاهدی در حاشیه گردهمایی مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های سراسر کشور، اظهار کرد: رویکرد وزارت علوم در باب ایجاد رشته‌های جدید با کاربرد میان رشته‌ای در حال شکل گرفتن است که می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال و کارآفرینی نیازهای کشور را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 220 رشته میان رشته‌ای به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تنها در حوزه علوم انسانی ایجاد شده است.

به گفته وی، رشته حقوق در IT در راستای برخورد با جرایم حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر یکی از این رشته‌هاست که در کشورمان هیچ گاه چنین رشته‌ای وجود نداشته و در این حوزه دچار مشکلاتی بوده‌ایم. حال آن که با تدوین این رشته‌ها و تربیت قضاتی مطلع در حوزه IT و رایانه، به‌طور مطلوب‌تری در کشور با جرایم اینترنتی و رایانه‌ای نظیر شرکت‌های هرمی یا سرقت‌های اینترنتی از حسابها، برخورد می‌شود.

زاهدی با اشاره به حقوق انرژی به‌عنوان یکی دیگر از رشته‌هایی که کشور به شدت نیازمند آن است تصریح کرد: از ملزومات سیاست بین‌المللی در حوزه انرژی وجود مشاورانی توانمند و مطلع از حقوق بین‌المللی در این حوزه است که در این راستا با تربیت این نیروها می‌توان مشکلات فراوانی را از سر راه انرژی کشور در تقابل با جامعه بین‌المللی برداشت.

وزیر علوم در خاتمه خاطرنشان کرد: این220 رشته که تنها در حوزه علوم انسانی است در برخی از عناوین درسی به‌طور کامل تدوین شده است و به شورای گسترش وزارت علوم ارسال شده تا مراحل تصویب و اجرایی شدن آن طی شود.

کد خبر 35692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز