سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکی کریمی که همزمان با سیزدهمین سالروز زلزله بم با همراهی فرشته طائرپور و هارون یشایایی دیگر هنرمندان سینما به این شهر سفر کرده بود، از حال و هوای این شهر و مردمانش گفت.

سینما

به گزارش ايسنا؛ این بازیگر درباره‌ی سفر یک روزه‌اش به بم گفت: طبق برنامه‌ی پیش بینی شده، ما روز گذشته 5 دی ماه، ساعت 5 و 20 دقیقه صبح همزمان با زمان وقوع زلزله بم (در 13 سال قبل) در کنار جمعیت زیادی که در مقابل ارگ تاریخی بم بودند، حاضر شدیم.

او ادامه داد: پیش از سفر،واقعا فکر نمی‌کردیم در آن ساعت صبح و پس از 13 سال از وقوع آن حادثه این تعداد جمعیت آنجا حاضر باشند اما با جمعیت دیروز به نظر می‌آمد که هنوز چند ساعت قبل، زلزله اتفاق افتاده است و این تعداد جمعیت نشان داد که این داغ تازه است.

نیکی کریمی ادامه داد: به هرحال ما نمی‌توانیم خودمان را به جای بازماندگان زلزله بم که عزیزانشان را از دست داده‌اند یا دچار عارضه جسمی شده‌اند،قرار بدهیم اما در موقعیتی که آنجا برای‌مان فراهم شد، خطاب به آنها گفتم که چند شب قبل،شب یلدا را جشن گرفتیم،جشنی که به بهانه‌ی پیروزی نبرد نور به ظلمت برپا می‌شود و حالا 13 سال پس از پایان شب تلخ زلزله بم،با همکاری مردم ،دولت و کشورهای خارجی، زندگی و امید در این شهر جاری است که ما را خوشحال می‌کند.

او همچنین با اشاره دوباره به جزییات سفر 5 دی ماه‌شان به بم خاطرنشان کرد:بعد از حضور در ارگ قدیم بم،به موسسه‌ای رفتیم که افرادی که به خاطر زلزله قطع نخاع شده‌اند در آنجا زندگی می‌کردند و آنچه در آنجا دیدیم همه‌ی ما را تحت تاثیر قرار داد چون بیش از 30، 40 نفر آنها که اغلب هم زن بودند ، بانوان ورزشکاری بودند که تعدادی از آنها حتی در مسابقات سطح کشوری هم شرکت کرده بودند.

نیکی کریمی یادآور شد: سپس به موسسه‌ی دیگری رفتیم که بچه‌های بی سرپرست در آنجا زندگی می‌کردند،آنها پس از زلزله بستگانشان را از دست داده بودند و تعدادی از آنها نیز در شب زلزله به دنیا آمده بودند.

او همچنین به حضورشان در انجمن سینمای جوانان بم اشاره کرد و افزود: میان دانشجویان علاقه‌مند به فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوانان بم حاضر شدیم و آنها فیلم‌های کوتاه‌شان را برای ما نمایش دادند که جلسه‌ی خوب و پرباری بود. 

این هنرمند در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد:ما قصد داشتیم برویم به بم تا به بازماندگان روحیه بدهیم اما پس از سفر روز گذشته، خودمان تحت تاثیر اتفاقاتی که در بم افتاده است،قرار گرفتیم که چه امیدی در آنها وجود دارد و زندگی در جریان است.

نیکی کریمی همچنین گفت: به هرحال زلزله،حادثه طبیعی است که نمی‌توان جلوی آن را گرفت و بسیاری از نقاط ایران خصوصا محدوده بم و کرمان بر روی گسل‌های زلزله هستند،مهم حیات و جریان زندگی است که بعد از آن ادامه دارد.

کد خبر 356733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha