همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جریان تکفیری محدود به عراق و سویه نیست و امنیت کل جهان را تهدید می‌کند.

حسین دهقان

به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان در آیین رونمایی از تمبر یادبود سردار شهید «حسین همدانی» در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ایران امنیت منطقه را امنیت خود می داند و معتقد است ناامنی در منطقه، امنیت کل جهان را به مخاطره می اندازد.

وی ادامه داد: طرح شعار مبارزه با خشونت و افراط گرایی که از سوی رییس جمهوری در سازمان ملل مطرح شد، نشان می دهد ایران پرچمدار مبارزه با جریانی است که امنیت جهان را به خطر انداخته است.

دهقان خاطرنشان کرد: به اعتقاد ایران، اگر با خشونت مبارزه نشود، امنیت جهان دستخوش خطر می شود.

وزیر دفاع، مبارزه ایران با جریان تکفیری را هدفی انسانی توصیف کرد و گفت: جریانی که از هیچ انسان کشی ابایی ندارد، برای جهان قابل قبول نیست و باید با آن مبارزه کرد.

دهقان دلیل حضور ایران در سوریه و عراق را چنین برشمرد: ما امنیت منطقه را امنیت خود می ‌دانیم، پس چنانچه آشوب و بی ثباتی در منطقه بوجود آید امنیت دیگران را متاثر می‌کند.

وی افزود: جریان تکفیری تروریستی فعال در سوریه و عراق را کشورهای مرتجع منطقه و آمریکا شکل داده اند و بنابراین باید جلوی این جریان گرفته شود.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: اگر این جریان تروریستی مهار نشود، باید شاهد گسترش شاخ و برگ‌های آن در همه جای جهان بود و در این رهگذر دیگر فرانسه، آمریکا، سوئیس و دیگر کشورها از فعالیت‌های تروریستی آنها مصون نخواهند بود.

وزیردفاع با تاکید بر اینکه ما با جریان افراطی، ترور و بی‌ثباتی می ‌جنگیم و این یک وظیفه انسانی و اسلامی است، گفت: امروز اثبات کرده ایم آنچه از ابتدای انقلاب شعار داده‌ایم، حقیقت مطلق بوده است و همه ما با این شعار که مبنی بر مبارزه با ظلم است، همراهیم.

سردار دهقان گفت: اکنون جبهه ای جهانی علیه اسلام شکل گرفته که کشورهای مرتجع منطقه با آن همراهی می ‌کنند و حتی موضوع فلسطین که همین کشورهای مرتجع از آن به عنوان موضوع عربی یاد می‌کردند، فراموش شده است.

وی با تاکید بر اینکه این کشورها در مسیر خواسته‌های رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، بر افشای ماهیت این جریان های تروریستی و حامیان آنان تاکید کرد تا مردم چنین کشورهایی، مقابل حاکم جابر و نوکر اجانب بایستند.

وزیر دفاع با بیان اینکه همه تلاش نظام سلطه و صهیونیست‌ها بر این است که فضای منطقه خاورمیانه ملتهب باقی بماند، تصریح کرد: حرکتی که در عراق و سوریه توسط تکفیری‌ها در جریان است، سبب شده تا پتانسیل جوانان جهان اسلام در این بخش مصرف شود و این جوانان جان خود را در مسیری ناخواسته از دست بدهند.

سردار دهقان با یادآوری اینکه در این جنگ ها مسلمانان به نام اسلام، همدیگر را می‌کشند، افزود: زیر ساخت‌های این کشورها نیز توسط خودشان در حال از بین رفتن است.

کد خبر 356731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha