مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

یک روز پس از آنکه وزیر بهداشت، در اظهاراتی تند، وزارت رفاه را به یک بنگاه اقتصادی تشبیه کرد و گفت که در ۳۰سال گذشته، حقی برای درمان از تأمین اجتماعی نیامده، علی ربیعی پاسخ قاضی‌زاده هاشمی را داد.

رفاه علیه بهداشت

به گزارش همشهري، وزير كار و رفاه اجتماعي كه براي بازديد به باشگاه خبرنگاران رفته بود، گفت: بنده مي‌توانم تمام حسابرسي‌هاي تأمين اجتماعي را شفاف نشان دهم. تمام هزينه‌هاي درمان در بخش درمان هزينه مي‌شود؛ حتي بيشتر از آن. در حقيقت ما 7بيست‌وهفتم درآمدي كه به‌دست مي‌آوريم را بايد در بخش درمان، از كار افتادگي و غرامت هزينه كنيم و 2 بيست‌وهفتم صرف پرداخت مستمري به بازنشستگان مي‌شود. ربيعي در پاسخ به اين سؤال كه شما در بدنه دولت هم منتقداني‌ داريد، در ابتدا مي‌گويد: «من در بدنه دولت منتقدي نديدم» ولي وقتي نام وزير بهداشت به ميان مي‌آيد، مي‌گويد: «پس من فقط يك منتقد دارم! ما يك دولت هستيم و بايد با هم پايه‌هاي دولت را تقويت كنيم.»

  • پول درمان كارگران كجا هزينه مي‌شود؟

نحوه هزينه‌كرد بودجه درمان كارگران توسط سازمان تأمين اجتماعي و وزارت رفاه، يكي از كشمكش‌هاي ميان وزارت رفاه و بهداشت بوده كه به نامه‌نگاري‌هاي احمد ميدري، معاون رفاهي وزارت رفاه و ايرج حريرچي، سخنگوي وزارت بهداشت نيز انجاميد.حريرچي چند روز پيش نيز گفته بود: «حق بيمه‌اي كه طي چند دهه گذشته براي سلامت از كارگران و كارفرمايان دريافت شده، به‌طور روشن و شفاف كجا هزينه شده است؟»

ربيعي در پاسخ به اين سؤال مقامات وزارت بهداشت نيز گفت: «برخي مي‌گويند پول درمان را سرمايه‌گذاري كرديم كه بايد بگويم حتي ما پول سرمايه‌گذاري را به بخش درمان پرداخت كرديم. بنده وام گرفتم و شركت‌ها را گرو گذاشتم و به درمان پرداخت كردم. پس تأكيد مي‌كنم كه تمام پول درمان براي درمان خرج مي‌شود و حتي به جاي 7بيست‌وهفتم ما 9بيست‌وهفتم پرداخت كرده‌ايم. وقتي مي‌گويند پول درمان كجا رفته مانند اين است كه يكسري آدم فاسد در اين وزارتخانه نشسته‌اند.»

وي همچنين درباره كسري ناشي از طرح تحول سلامت نيز گفت: بودجه بيمه سلامت 16هزار ميليارد تومان بود كه با 8هزار ميليارد توماني كه پرداخت كرديم امروز 4هزار ميليارد تومان كسري دارد و اگر مصارف را كنترل نكنيم به 18هزار ميليارد هم مي‌رسد.

کد خبر 356585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha