همشهری آنلاین: وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها صدا و سیما گفت: روزگار تک صدایی گذشته است و صدا و سیما باید زبان همه ملت ایران، اقوام و احزاب کشور باشد.

صالحی امیری

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان‌های صدا و سیما امشب پنجشنبه دوم دی ماه با حضور مسئولان، مدیران و هنرمندان رسانه ملی در تالار امام رضا (ع) اهواز برگزار شد.

در این مراسم سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتظارات از سازمان صدا و سیما سخن گفت و بیان کرد: اولین انتظار از صدا و سیما و همه مدیران این حوزه در سراسر کشور این است که به نیازهای متنوع و متکثر جامعه و ذائقه های متکثر و الگوهای مصرف فرهنگی که دستخوش تغییرات شده اند پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: صدا و سیما باید یک برنامه ریزی بلندمدت برای نیازسنجی دقیق از جامعه و خصوصا نسل جوان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... داشته باشد. طبیعتا صدا و سیما باید در برابر موج پرفشار و نیازهای جامعه و نسل جوان پاسخ‌های جدید و نو داشته باشد.

صالحی امیری با تاکید بر پاسخ‌های جدید عنوان کرد: ارائه پاسخ‌های کهنه به سوال‌های جدید نسل جوان باعث می‌شود رسانه ملی مخاطبان خود را از دست بدهد در حالی که رویکرد مخاطب محوری مساله اصلی این رسانه است و باید تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: روزگار تک صدایی گذشته است و صدا و سیما باید زبان همه ملت ایران، اقوام، احزاب، نهله‌های هنری و دینی و ... در سراسر کشور باشد. این نکته مهم است چون این رویکرد تکثرگرایی و چند صدایی میزان گرایش مخاطب به رسانه‌های بیگانه را کاهش می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ایجاد فضای نقد در صدا و سیما یادآور شد: ما به گفتگوی فرهنگی در میان اقشار اجتماعی نیاز داریم چرا که این گفتگوها باعث کاهش عصبیت در جامعه می‌شود و فضای درک بهتر و حرکت به سمت توسعه و تعالی را ایجاد می‌کند.

صالحی امیری گفت: امروز صدا و سیما باید در جهت مفاهیمی چون اقتصاد مقاومتی، استقلال، سازگاری اجتماعی، هم نوایی، همدردی و همگرایی ملی قدم های موثر بردارد و بیشتر در حوزه فرهنگ عمومی جامعه حرکت کند.

وی گفت: ما امروز بیشتر از هر زمان دیگری به اخلاق، معنویت، وفاق و انسجام ملی نیاز داریم، اینها از مهمترین محورهای حرکت در رسانه ملی هستند و لازم است که سازمان صدا و سیما به سبک زندگی مردم در خوراک، پوشاک، تجارت و ... توجه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتقال معنا در دنیای امروز عنوان کرد: زبان انتقال در دنیا تغییر کرده و از گفتگوی مستقیم به زبان شعر، فیلم، هنر و موسیقی تبدیل شده و استفاده حداکثری از این ظرفیت های هنری برای انتقال مفاهیم به شدت موثر است.

صالحی امیری در پایان سخنانش اظهار کرد: انتظار می رود که سازمان صدا و سیما در حوزه هنر سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد چرا که هنر روح جامعه را تلطیف کرده و باعث دمیدن روح همگرایی ملی می‌شود و هنرمندان می‌توانند از طریق آنتن صدا و سیما به جامعه روح بدمند.

کد خبر 356315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha