سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ با اشاره به بدعهدی کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در پرداخت هزار میلیارد تومان از بدهی خود به دولت گفت: فسخ قرارداد مخابرات قطعی شده است.

شرکت مخابرات

سيدجعفر سبحاني، مشاور رئيس‌كل سازمان خصوصي‌سازي‌ گفت: خريدار مخابرات چندبار از سازمان خصوصي‌سازي‌ مهلت خواسته و اين سازمان تا جايي كه در توان داشته با «كنسرسيوم توسعه اعتماد مبين» همكاري لازم را به عمل آورده اما با توجه به بدعهدي اين كنسرسيوم در پرداخت مابقي بدهي‌‌هايش به دولت، تصميم به فسخ قرارداد گرفته‌ايم كه اين اقدام كاملا منطبق بر قانون است.

مشاور رئيس‌كل سازمان خصوصي‌سازي‌ افزود: اين كنسرسيوم يا نمي‌تواند مابقي بدهي خود را بپردازد و يا اينكه نمي‌خواهد پرداختي داشته باشد كه با توجه به گذشت زمان سازمان خصوصي‌سازي تصميم گرفته نسبت به فسخ اين قرارداد براساس قانون اقدام كند كه اين فسخ كاملا جدي است و مراحل انتقال سهام در بورس هم در حال انجام است.

او افزود: چون سازمان خصوصي‌سازي به‌دنبال احقاق حق و حقوق دولت و بيت‌المال است نمي‌تواند در برابر اين بدعهدي و بدحسابي سكوت كند از اين‌رو اقدام به فسخ قرارداد كرده است. او گفت: ما تاكنون همكاري‌هاي لازم را با اين كنسرسيوم انجام داده‌ايم اما آنها گويي نمي‌خواهند همكاري داشته باشند و عنوان مي‌كنند كه مابقي اقساط را پرداخت مي‌كنيم اما در عمل اتفاقي نيفتاده است و بدهي هزار ميليارد توماني اين كنسرسيوم نيز مؤيد همين امر است.

سبحاني در پاسخ به اين پرسش كه آيا شبهه سياسي بودن فسخ قرارداد به‌وجود نمي‌آيد؟ گفت: ما كه اصلا چنين ذهنيتي نداريم و واقعا نمي‌دانيم چرا از يك بحث كاملا فني و اجرايي چنين برداشتي مي‌كنند. به‌جاي اين اقدامات بهتر بود پاسخ مي‌دادند چرا نسبت به انجام تعهدات قانوني خود كوتاهي مي‌كنند نه اينكه به ديگران اتهام بزنند. او افزود: ما مطابق قانون اقدام به فسخ قرارداد كرده‌ايم و تشريفات قانوني انتقال سهام نيز در دست اقدام است تا سهام مخابرات به‌دنبال فسخ به دولت برگشت داده شود و فرايند لازم نيز انجام خواهد شد.او تأكيد كرد: طوري كه در خبرها آمده بود بورس هم آمادگي لازم را براي انتقال سهام مخابرات دارد.

کد خبر 355876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha