یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پخش سری جدید برنامه «عمو پورنگ» از جمعه هفته جاری در شبکه دو آغاز می‌شود.

سریال

به گزارش ایسنا، نشست خبری مجموعه «گل و بلبل ۲» امروز ۲۱ آذر در استودیو محله گل و بلبل برگزار شد.عوامل مجموعه مجموعه «گل و بلبل 2» در این نشست به توضیح درباره‌ی مضمون سری جدید و تغییرات ایجاد شده در این برنامه پرداختند.

در این نشست خبری، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، مسلم آقاجان‌زاده (تهیه‌کننده)، احمد علیپور (کارگردان)، محمد علیپور (نویسنده) و مهدی نیامنش (حامی مالی این برنامه) حضور داشتند.

مسلم آقاجان‌زاده درباره‌ی تفاوت سری اول و دوم «محله گل و بلبل»‌ گفت: شهرداری حمایت مالی برنامه «محله گل و بلبل ۱» را بر عهده داشت و برنامه سری قبل به فرهنگسازی درباره مسائل شهرنشینی می‌پرداخت اما حمایت سری جدید این برنامه توسط شرکت دیگری که در حوزه کودک فعالیت می‌کند، انجام می‌گیرد و تأکید این حامی مالی، بر موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای است.

وی درباره‌ی تغییرات ایجاد شده در سری جدید این برنامه، گفت: در این مجموعه دکور ما تا حدی عوض شده است و چهره‌های جدیدی به عنوان بازیگر در این سری با ما همکاری می‌کنند. سارا خویینی‌ها و ملیکا شریفی‌نیا از جمله این بازیگران هستند.

آقاجان‌زاده در پاسخ به این سوال ایسنا که در تمام شبکه‌های کودک دنیا، تاکید بر نداشتن تبلیغات و اسپانسر است، گفت: اسپانسر ما در مجموعه «محله گل و بلبل» اسپانسر فرهنگی است و اسپانسر تجاری نداریم. این شرکت به عنوان یک اسپانسر فرهنگی در حوزه آموزش فضای مجازی به برنامه ما کمک می‌کند.

تهیه‌کننده «محله گل و بلبل» در پاسخ به سوال دیگری که چرا این برنامه از شبکه تخصصی کودک و نوجوان پخش نمی‌شود؟ بیان کرد: در شبکه کودک، دوستان ما بسیار زحمت می‌کشند اما باید در برنامه‌های کودک تنوع نیز وجود داشته باشد. ساختار شبکه یک و دو عمومی است و فضای کودک را حفظ کرده است و ما به عنوان برند شبکه دو هستیم و مدیران این شبکه دوست ندارند که ما از این شبکه خارج شویم.

مهدی نیامنش، حامی مالی این برنامه در ادامه بیان کرد: شرکت ما به دنبال راه‌حلی برای استفاده درست از فضای مجازی بود. طبق آمارهای به دست آمده، ۱۹ میلیون نفر نوجوان در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و براساس آمار پلیس فتا، ۶۰ درصد از روابط نامشروع از فضای مجازی شروع می‌شود؛ بنابراین خانواده‌ها دغدغه‌های زیادی درباره‌ی فضای مجازی دارند. این برنامه به دنبال آن است که سواد فضای مجازی را در میان خانواده‌ها گسترش دهد. کودکان و نوجوانان در ابزار دیجیتال جلوتر از بزرگترهای خود هستند که این پیشرفت هم با تغییر و کنجکاوی در آن‌ها به دست می‌آید. اما این بچه‌ها نحوه‌ی استفاده درست از فضای مجازی را بلد نیستند.

وی در ادامه گفت: مشکل پدر و مادرهای امروز این است که یا بچه‌های خود را محدود می‌کنند یا آن‌ها را آزاد می‌گذارند؛ بنابراین شرکت ما می‌خواهد ابزاری در اختیار خانواده‌ها بگذارد تا خیال آن‌ها راحت شود. شعار درسا «دانایی، رشد، سرگرمی و اینترنت پاک» است.

او درباره شروع همکاری خود با برنامه «محله گل و بلبل» گفت: شرکت حامی محله گل و بلبل می‌خواست راه حلی برای استفاده درست از فضای مجازی پیدا کند به همین دلیل به برنامه «محله گل و بلبل» پیوست زیرا کودکان و نوجوانان به عموپورنگ اعتماد دارند و حرف او را گوش می‌دهند. اما ما در ابتدای کار به سراغ همراه اول هم رفتیم تا مشترکانش را به ما وصل کند و علاوه بر این، متخصصان سواد رسانه‌ای را نیز همراه خود کردیم.

حامی مالی برنامه «محله گل و بلبل ۲» در ادامه گفت: مخاطبان برنامه عمو پورنگ خانواده‌ها هستند. ما کار تجاری انجام می‌دهیم اما کار فرهنگی بر کار تجاری‌ ما غلبه دارد.

داریوش فرضیایی مجری «محله گل و بلبل» گفت:‌ من خوشحال هستم که در این مجموعه جدید به موضوع فضای مجازی می‌پردازیم، زیرا والدین در این موضوع از بچه‌های خود عقب هستند و راه‌حلی نیز برای دغدغه خود ندارند. در واقع این برنامه‌ بزرگ‌ترها را هدف قرار داده است و من از نویسنده برنامه برای آموزش این مسائل تشکر می‌کنم.

وی افزود: من به عنوان یک مجری بازیگر هستم و آمدن چهره‌های جدید به عنوان بازیگر لطمه‌ای به کار من وارد نمی‌کند و مخاطبان ما نیز ریزش نخواهد کرد. من از اصحاب رسانه می‌خواهم که در این مسیر ما را یاری کنند. اصحاب رسانه باید بدانند هر کسی که کار کودک انجام می‌دهد دغدغه کودکان را دارد و کسانی هم که حامی مالی برنامه ما هستند هدف و دغدغه اصلی‌شان کودکان و نوجوانان هستند.

احمد علیپور، کارگردان سری جدید «محله گل و بلبل» درباره این برنامه گفت: بهتر شدن، واژه‌ای است که مجموعه عموپورنگ در رأس کار خود قرار داده است. ما در «محله گل و بلبل ۱» به وسعت بهتر شدن فکر می‌کردیم اما در سری دوم به کیفیت برنامه توجه بیشتری داریم. ما در سری جدید چهره‌های جدیدی را اضافه کردیم که انتخاب این چهره‌ها با وسواس و دقت نظر زیادی همراه بود.

محمد علیپور، نویسنده «محله گل و بلبل ۲» نیز در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم دیدگاه مثبتی که مردم به برنامه ما داشتند را در سری جدید نیز حفظ کنیم. این برنامه در عید نوروز هم ویژه‌نامه‌ای ۱۵ قسمتی خواهد داشت.

وی افزود: من به عنوان نویسنده از گروه کاری خود می‌خواهم، سرفصل‌هایی که به عنوان موضوع برنامه لازم می‌دانند را به من پیشنهاد کنند تا در قالب نمایشی کار کنم. در این مسیر روان‌شناسان کودکی نیز همراه ما هستند و ما اتاق فکر گسترده‌ای داریم.

مجموعه «محله گل و بلبل ۲» از جمعه این هفته به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) پخش خواهد شد و این برنامه از این به بعد قرار است در روزهای سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۱۹ یا ۱۹:۳۰ به روی آنتن شبکه دو سیما برود.

کد خبر 355227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha