جعبه های پیتزا را دور نیندازید. ساخت اجاق‌خورشیدی جعبه‌ای با استفاده از جعبه پیتزا امکان پذیر است

چی لازم دارید؟

جعبه پیتزا
جلد پلاستیکی
کاغذ آلومینیومی
چسب نواری
نی
خط‌کش، مداد و قیچی

مراحل کار:

1- روی در جعبه پیتزا مربعی رسم کنید که حدود 5/2سانتی‌متر از هر طرف با لبه‌های آن فاصله داشته باشد.

2 - با کمک کاتر، 3 طرف این مربع را ببرید و ضلع مربع در قسمت عقب جعبه را نبرید. قسمت بریده شده را از روی این ضلع تا بزنید.

3 - قطعه‌ای از یک کاغذ آلومینیومی - کمی بزرگ‌تر از این درپوش مربعی - را ببرید، آن را روی سطح داخلی درپوش قرار دهید و با کمک چسب نواری، آن را در جای خود محکم بچسبانید. سعی کنید کاغذ آلومینیومی چروک  نشود و اگر کمی چروک شد، به آرامی با دست خود آن را صاف کنید.

4 - از جلد پلاستیکی، مربعی - که کمی بزرگ‌تر از سوراخ روی در جعبه باشد - ببرید و آن را با کمک چسب نواری، از سمت داخل روی سوراخ در جعبه بچسبانید و کاملا درزهای آن را با چسب آب‌بندی کنید، به طوری که هوا نتواند از آن عبور کند.5

5 - با استفاده از قطعه‌ای دیگر از کاغذ آلومینیومی، کف و کناره‌های جعبه را بپوشانید و آن را به جعبه بچسبانید و روی آن را با مقوای سیاه بپوشانید.

جاق شما آماده است. در آن را باز کنید. قطعه‌ای از کاغذ آلومینیومی را در مرکز جعبه قرار دهید و غذای مورد نظر خود را (که می‌تواند مثلا قطعه‌ای هات‌داگ باشد) روی آن بگذارید (اگر هم دوست دارید پیتزا بپزید، روی قطعه‌ای نان تست، مواد پیتزا را بریزید و روی آن را با پنیر پیتزای رنده شده بپوشانید و آن را روی کاغذ آلومینیومی قرار دهید).

درجعبه را ببندید و درپوش آن را باز کنید.با کمک نی، تکیه‌گاهی برای درپوش درست کنید تا بسته نشود. درپوش جعبه را رو به خورشید بچرخانید. نور خورشید باید از فویل منعکس شده و به داخل جعبه بیفتد. صبر کنید تا غذای شما بپزد (هات‌داگ به نیم تا یک ساعت زمان برای پخت نیاز دارد). مواظب باشید؛ اجاق شما ممکن است خیلی داغ شود.‌

یک سؤال مهم: اگر گفتید چرا یک اجاق مقوایی که تا این اندازه داغ شده است، آتش نمی‌گیرد؟

کد خبر 35514

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز