همشهری آنلاین: معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت در حوزه پژوهش گفت: سالانه نزدیک به ۵۰ هزار پژوهش بدون متقاضی در کشور انجام می‌شود.

محمد حسین امید

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد افزود: انجام پژوهش‌ها به صورت دولتی در کشورمان و ارتباط نداشتن با صنعت، سبب بایگانی و استفاده نشدن از پژوهش‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای هفته پژوهش علاوه بر معرفی پژوهش‌های برتر، ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بخش‌های اجرایی و تولیدی است که باید جدی‌تر گرفته شود.

معاون وزیر علوم، تحقيقات و فناوري اساسی‌ترین مشکل استان یزد به‌خصوص در بخش صنعت را مساله آب عنوان و پیشنهاد کرد که مجموعه‌ای در مورد کلان آب یزد مطالعه کند و در این راستا ارتباط بخش خصوصی و دانشگاه شکل می‌گیرد.

امید افزود: اکنون صنایع، مهمترین مصرف‌کننده و نیازمند آب برای توسعه است و در صورت حمایت این بخش از انجام پژوهش و مطالعه در حوزه آب، بسیاری از مشکلات رفع و به بهره‌برداری مناسب دست پيدا مي‌كنيم.

وی با بیان اینکه استان یزد توانمندی کسب رتبه نخست کشور در شاخص‌های علمی و پژوهشی دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از دستاوردهای پژوهشی محققان بسیاری از مشکلات حوزه صنایع را رفع می‌کند و باید این موضوع مهم توجه داشته باشیم و حمایت کنیم.

کد خبر 354946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha