همشهری آنلاین: معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارش‌های اخیر در استان گفت: با وجود اثرات خوب این بارش‌ها بر رطوبت خاک و بخش کشاورزی خوزستان، با این وجود هنوز ۴۵ درصد مخازن سدهای استان یعنی معادل ۹ میلیارد مترمکعب همچنان خالی است.

۴۵ درصد مخازن سدهای خوزستان خالی است

به گزارش ايسنا، هوشنگ حسونی‌زاده گفت: با توجه به تأخیر دو ماهه آغاز بارش‌های پاییزه در استان، بارش‌های اخیر خوشبختانه اثرات بسیار خوبی بر رطوبت خاک و بخش کشاورزی داشته است.

وی افزود: این بارش‌ها سبب شد تا متوسط بارش در استان از 4 میلی‌متر به 54 میلی‌متر افزایش یابد. البته هنوز نسبت به متوسط نرمال بارش‌ها عقب هستیم زیرا امسال و تا این تاریخ حد نرمال متوسط بارش‌های استان 75 میلی‌متر بوده است.

حسونی‌زاده با اشاره به تأثیرات مثبت بارش‌های اخیر بر آبیاری اراضی کشاورزان تصریح کرد: حجم کل آورد بارش‌های اخیر در تمام حوزه‌های استان 650 میلیون متر مکعب بود که از این رقم 555 میلیون مترمکعب در سدها ذخیره شد و حجم مفید سدهای استان به 4 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

وی با بیان این ‌که آورد بارش‌های اخیر در سد مارون 50 میلیون مترمکعب بوده است، عنوان کرد: با وجود این بارش‌ها هنوز 9 میلیارد مترمکعب از مخازن سدهای استان معادل 45 درصد آن‌ها خالی است اما خوشبختانه به علت این ‌که این بارش‌ها تقریباً در تمام نقاط استان اتفاق افتاد، آب مورد نیاز برای یک مرحله آبیاری اراضی کشاورزان تأمین شد.

کد خبر 354663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha