دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های فرانسه اعلام کردند، نخست وزیر سوسیالیست این کشور اواخر روز دوشنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی اعلام خواهد کرد.

مانوئل والس نامزد ریاست جمهوری فرانسه می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر نخست وزیری فرانسه در بیانیه‌ای گفت: مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه در ساعت 17:30 به وقت گرینویچ در ساختمان شهرداری در شهر اوری واقع در جنوب پاریس اطلاعیه‌ای در این باره ارائه خواهد داد. دفتر نخست وزیری جزئیات بیشتری را در این بیانیه مطرح نکرده است.

این اطلاعیه والس پس از انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان فرانسه اعلام می‌شود که در آن فرانسوا فیلون، نخست وزیر سابق و 62 ساله فرانسه به عنوان نامزد حزب راست میانه جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور انتخاب شد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آوریل و مه سال 2017 برگزار خواهد شد.

حزب حاکم سوسیالیست که طبق نظرسنجی‌ها کنونی پشت سر جمهوری‌خواهان و حزب راست افراطی "جبهه ملی" قرار دارد، برنامه ریزی کرده تا در ژانویه انتخابات مقدماتی را برای انتخاب نامزد خود برگزار کند و والس یکی از نامزدهای اصلی است.

والس مدت‌هاست که به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تصور شده و جایگاهش به عنوان انتخاب احتمالی سوسیالیست‌ها برای انتخابات سال 2017 به دنبال اطلاعیه غیرمنتظره فرانسوا اولاند، رئیس جمهور این کشور تحکیم یافته است. اولاند اخیرا اعلام کرد که قصد ندارد برای دومین دوره متوالی نامزد شود.

نظرسنجی که در روز پنجشنبه پس از اطلاعیه اولاند برگزار شد نشان داد که رای‌دهندگان سوسیالیست می‌خواهند والس در انتخابات درون حزبی پیروز شده و نامزد این حزب در انتخابات شود.

سوسیالیست‌ها باید به شدت تلاش کنند تا محبوبیتی را که به دنبال روی کار آمدن اولاند از سال 2012 میلادی تا کنون از دست داده‌اند، مجددا بدست آورند.

کد خبر 354548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha