جبار آذین: ملودرام خانوادگی و اجتماعی «ماه و پلنگ» حاصل همکاری یک فیلمنامه‌نویس درام‌شناس با پیشینه‌ای از فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی با کارگردانی دارای کارنامه پر از امتیازهای تلویزیونی و سینمایی و اندوخته‌هایی از دانش رسانه‌ای و سینمایی است که گروهی از هنرمندان مشهور و شناخته‌نشده در آن هنرنمایی کرده‌اند.

سریال

سعيد مطلبي اين بار قلم خود را با موضوعي تازه و پرداخت متفاوت از ميان كشمكش‌ها و چالش‌هاي چند خانواده تا رخدادهاي اجتماعي به گردش درآورده و با قرار دادن چند شخصيت به نسبت پرداخت‌شده در موقعيت‌هاي دشوار و انواع پيچيدگي‌هاي زندگي درامي ساخته است كه احمد اميني به ياري دانش و تجارب كارگرداني خود و پردازش تصويري و هدايت بازيگران، سريالي براي پسند مخاطب عام ساخته است.

همكاري اين فيلمنامه‌نويس و كارگردان انتظارهاي فراواني در ميان مخاطبان تلويزيون ايجاد كرده ولي قسمت‌هاي آغازين سريال به‌دليل پرداخت سطحي ماجراها و بازي‌هاي تحكيم‌نيافته نتوانست با تماشاگر ارتباط لازم را برقرار كند. با اين حال، ‌ماه و پلنگ به مرور تبديل به يك درام تماشايي و تأثيرگذار مي‌شود.

سريال روايت زندگي يك خانواده با محور مناسبات انساني و عاطفي يك پدر و پسر است كه حادثه تصادف آن دو را در موقعيتي نمايشي قرار داده است. تصادف و مرگ يك سينماگر جوان در آستانه ازدواج نتيجه بي‌مبالاتي، سردرگمي و آشفتگي جوان خانواده يعني سهيل است. اين اتفاق در كنار به چالش كشيدن خانواده‌هاي سينماگر جوان و سهيل مخاطب را با خود وارد گذرگاه‌هاي قانوني، شرعي و اجتماعي مي‌كند و او را همپاي شخصيت‌هاي خاكستري مجموعه براي بررسي و يافتن راهكار محدود و شايسته براي برون‌رفت خانواده‌ها از مشكلات خود به تكاپو مي‌كشاند.

ماه و پلنگ قابليت‌هاي فراوان نوشتاري، كارگرداني، بازي و تصاوير دارد كه با وجود چينش مناسب هنوز جا نيفتاده و بيننده را با خود درگير نكرده‌است؛ ضمن اينكه به‌دليل حضور عده‌اي از بازيگران سرشناس در كنار چند بازيگر كمتر شناخته‌شده، توازن سطح بازي‌ها به هم خورده و اغلب بازيگران در ارائه شخصيت‌هاي خود به توفيق كامل نمي‌رسند.

  • منتقد تلويزيون
کد خبر 354271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha