همشهری آنلاین: نماینده سابق مردم اهواز در مجلس با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر با اولین بارش‌های پاییزی بیش از ۲ هزار نفر از مردم اهواز،آبادان و خرمشهر به دلیل تنگی نفس راهی بیمارستان شده‌اند، گفت: متأسفانه بر اثر این بارش‌ها بیش از ۲ هزار نفر از مردم دچار تنگی نفس و مشکلات تنفسی شده و راهی بیمارستان شدند که حدود ۹۰ نفر هنوز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گزارش فارس، سید شکرخدا موسوی با اشاره به بارش‌های اخیر در آبادان، اهواز و خرمشهر گفت: متأسفانه هیچکدام از مسئولان در این زمینه پاسخگو نیستند و وزارت بهداشت پس از سه سال هنوز علت تنگی نفس و مشکلات تنفسی که بر اثر بارش‌ها برای مردم ایجاد می‌شود را متوجه نشده است، سایر دستگاه‌های ذیربط مانند محیط زیست و سازمان جنگل‌ها نیز تا کنون اظهار نظری نداشتند، نمی‌دانیم چه اتفاقی باید بیفتد که گروهی به محل بروند و این موضوع را به صورت جدی بررسی و علت یابی کنند.

موسوی تصریح کرد: سه سال است که این اتفاق می‌افتد و هیچکس هم پاسخگو نیست، در زمان مجلس نهم چندین جلسه در این زمینه داشتیم که برخی آن را به گونه گیاهی کنوکارپوس و یا آتش زدن مزارع نیشکر ارتباط می‌دهند اما آن چیزی که مسلم است همین الان هم گازهای اضافه مناطق نفت خیز جنوب در بخش‌هایی از شهر اهواز سوخته می‌شود و در آن زمان علت اصلی را آلایندگی‌های نفتی تشخیص دادند، حدود 180 حلقه چاه در حوزه اهواز وجود دارد که بسیاری از آنها به صورت غیر استاندارد در حال سوختن هستند و از سوی دیگر خشکسالی و عدم بارش کافی باعث شده این آلاینده‌ها بر روی زمین بنشینند و با آغاز اولین بارش‌ها مردم دچار تنگی نفس می‌شوند. اینها همه فرضیه هستند اما فرضیه اصلی بحث آلودگی‌های نفتی جنوب است چاه‌های نفتی که اطراف اهواز را محاصره کردند و بدون فیلتر و به صورت غیراستاندارد در حال سوختن هستند.

این نماینده سابق مجلس افزود: چرا در این کشور در سطح ملی کسی به فکر حل این مشکل نیست؟ باید حتما 500 نفر کشته شوند تا همه مسئولان پای قضیه بیایند، در طول سه سال گذشته چیزی حدود 70 هزار نفر بر اثر این موضوع راهی بیمارستان‌ها شدند و مرگ تدریجی مردم در اهواز و آبادان و خرمشهر در حال اتفاق افتادن است.

موسوی افزود: این‌همه مردم در خوزستان در حال قربانی شدن هستند اما رييس سازمان محيط زيست حتی به اینجا سر هم نمی‌زند و وزارت بهداشت هم کاملا بی خیال است با این شرایط این اتفاق برای مردم می‌افتد و هزینه این کم‌کاری‌ها و سهل انگاری‌ها را در آینده نظام باید بپردازد.

وی ادامه داد: این موضوع از قبل پیش بینی شده بود اما بازهم هیچ کاری انجام نشد قرار بود مدارس آن روز تعطیل شود که نشد، یا قرار بود کنترل‌های بهداشتی و درمانی صورت بگیرد که اتفاق نیفتاد و بازهم همان آش و همان کاسه، هیچ کاری انجام ندادند و فقط در حد مصاحبه بوده است استان خوزستان در دولت یازدهم هزینه های سنگینی را متحمل شده است و نمی‌دانیم تا کی این وضعیت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 354228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha