جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

درآمد بین‌المللی سینمای فرانسه در سال ۲۰۱۵ با ۱۱ درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به ۲۲۸ میلیون دلار رسید و یک رکورد تازه ثبت کرد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، براساس تازه‌ترين آمار مركز ملي سينماي فرانسه و يونيفرانس (مؤسسه صادرات سينمايي) گردش مالي يكي از مهم‌ترين كشورهاي اروپايي در يك دهه اخير بيش از 30درصد افزايش يافته است. رقم صادرات سينمايي فرانسه در سال 2014حدود 205ميليون دلار بود و انتظار مي‌رود پس از افزايش 11درصدي در سال گذشته ميلادي، در سال 2016هم به ركوردي تازه برسد.

فرانسه در حالي به رشد 30درصدي در يك دهه اخير دست‌يافته كه سهم اروپا از بازار سينماي فرانسه در اين بازه زماني بين 34تا 44درصد كاهش را نشان مي‌دهد و علاقه سرزمين‌هاي ديگر به محصولات فرانسوي اين كاهش را به نوعي جبران كرده است. سال گذشته ميلادي حدود 111ميليون نفر در سراسر جهان به تماشاي فيلم‌هاي فرانسوي نشستند؛

درحالي‌كه يك سال پيش اين آمار 120ميليون قطعه بليت بود. «ربوده‌شده3» به كارگرداني اوليويه مگاتن و با بازي ليام نيسن و فورست ويتكر با حدود 44ميليون تماشاگر موفق‌ترين فيلم سينماي فرانسه در سال 2015در سطح جهان بود. «شاهزاده كوچولو» با 15ميليون، «ترنسپورتر: سوختگيري دوباره» با 13ميليون و «خانواده بليه» با حدود 4ميليون تماشاگر ديگر فيلم‌هاي موفق فرانسه در سال گذشته لقب گرفتند. سينماي فرانسه در اين بازه زماني 23ميليون تماشاگر در آمريكاي لاتين و 30ميليون تماشاگر در آسيا داشت.

کد خبر 354153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha