همشهری آنلاین: همزمان با ادامه پیدا کردن بازش برف و برودت هوا در برخی استان‌های کشور، طی اطلاعیه‌های جداگانه مدارس برخی از شهرستان‌های استان‌های خراسان رضوی و مازندران تعطیل شد.

مدارس استانهایی که فردا تعطیل هستند
  • تعطیلی برخی مدارس استان مازندران

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران گفت که مدارس تمامی مقاطع تحصیلی مناطق شهری و روستایی تعدادی از شهرستان‌های استان به دلیل بارش برف و سرمای شدید روز شنبه ششم آذر در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل هستند .

محمودرضا علیزاده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مدارس مقطع پیش دبستانی و تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان‌های نور، آمل و کلاردشت ششم آذر تعطیل است . وی ادامه داد: همچنین مدارس تمامی مقاطع تحصیلی منطقه لفور سوادکوه شمالی و مدارس روستایی شهرستان سوادکوه ششم آذر تعطیل هستند.

به گفته مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، تمامی مدارس مناطق کوهستانی بهشهر ، نکا و گلوگاه در تمامی مقاطع دومین تعطیلات برفی خود را ششم آذر سپری خواهند کرد.

علیزاده گفت: مدارس منطقه کوهپایه سرا به بالای بندپی شرقی نیز در تمام مقاطع تحصیلی ششم اذر تعطیل هستند.

وی افزود : تمامی مدارس استثنایی مازندران که شامل 50 مدرسه می شود ، ششم آذر تعطیل خواهد بود.

بیشتر از پنج هزار دانش آموز معلول در مدارس استثنایی مازندران تحصیل می‌کنند.

  • فعالیت با تاخیر مدارس ابتدایی

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران همچنین اعلام کرد که مدارس ابتدایی سایر نقاط استان هم ششم آذرساعت 9 صبح فعالیتشان را شروع می کنند.

وی علت تاخیر در آغاز فعالیت کلاس های درس ابتدایی را برودت هوا و آسیب پذیر بودن دانش آموزان این مقطع تحصیلی در برابر آن اعلام کرد.

علیزاده گفت: در صورت نیاز و تشخیص فرمانداران دیگر شهرستان ها مبنی بر تعطیلی مدارس ، موارد جدید تعطیلی متعاقبا اعلام می شود. بارش برف و برودت هوا روز چهارشنبه دوم آذر هم سبب تعطیلی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در 16 شهرستان مازندران و تمامی مدارس ابتدایی استان شده بود.

  • تعطیلی برخی مدارس خراسان رضوی

شایان ذکر است به علت برودت هوا و بارش برف برخی مدارس شهرستان های استان خراسان رضوی هم تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل برودت شدید هوا، یخبندان و لغزندگی معابر، مدارس ابتدایی در چند شهرستان و منطقه استان در نوبت صبح شنبه ششم آذر ماه تعطیل است. براین اساس مدارس مقطع ابتدایی در قوچان، فریمان، سبزوار، گلبهار، ششتمد، جوین، جغتای، چناران ، کلات و کدکن تعطیل است.

محمدرضافرهادی گفت: همچنین کلیه مدارس استثنایی در تمامی مناطق و شهرستانهای مذکور در نوبت صبح سوم آذر ماه تعطیل است.
وی با اشاره به انتشار برخی اطلاعیه های نادرست مبنی بر تعطیلی مدارس در فضای مجازی، افزود: تنها منبع اطلاع رسانی صحیح در خصوص تعطیلی مدارس اداره کل آموزش و پرورش استان و اخبار مستند مندرج در رسانه ها است. فعالیت آموزشی در دیگر مقاطع تحصیلی در این شهرستانها و سایر شهرستان ها ادامه دارد و در صورت هرگونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی در اخبار بعدی به مردم اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

  • کلیه مدارس کرد کوی تعطیل شد

مدیر آموزش و پرورش کردکوی گفت: تمامی مدارس شهرستان کردکوی به دلیل برودت هوا، لغزنده ‎بودن مسیر خیابان‎ها، یخ‎زدگی لوله‎های آب و قطع گاز ششم آذر تعطیل است.

به گزارش فارس، وجیه‎الله عسگری از تعطیلی مقاطع متوسطه اول و دوم علاوه‎بر مقاطع ابتدایی در شهرستان کردکوی خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی‎های انجام شده با مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و طبق نظر مدیریت بحران شهرستان تمامی مدارس کردکوی ششم آذر تعطیل است.

  • مدارس بخش لاریجان تعطیل نیست

رئیس اداره آموزش و پرورش لاریجان گفت: ششم آذر شنبه همه مدارس بخش لاریجان باز بوده و امر آموزش در آنها برقرار است.
ولی محمد فضلی تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی ششم آذر شنبه در مدارس بخش لاریجان ادامه داشته و مشکلی در تردد دانش‌آموزان احساس نمی‌شود.

وی گفت: بازگشایی مدارس در بخش لاریجان در حالی انجام می‌شود که همه مدارس شهر آمل از سوی مسؤولان تعطیل است و دانش‌آموزان مقاطع مختلف به دلیل احتمال یخ‌زدگی کوچه و معابر ششم آذر به مدارس نمی‌روند.

کد خبر 353654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha