همشهری آنلاین: تشریفات انتقال اجساد جان‌باختگان فاجعه تروریستی حله تمام شده و در حال انتقال به فرودگاه نجف است تا از آنجا به ایران منتقل شوند و با انجام آزمایش دی ان ای، هویت شهدا که ممکن است ایرانی، افغان و یا عراقی باشند، مشخص شود.

حاردثه تروریستی عراق
  • سرکنسول ایران در کربلا: تا مشخص شدن هویت قربانیان باید صبر کرد/ 71 جسد به ایران انتقال پيدا مي‌كند

مسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه 71 کیسه شامل 59 جسد سوخته تقریبا کامل و 14 جسد متلاشی، برای تشخیص هویت تا عصر امروز به ایران انتقال می‌یابد، گفت: تا مشخص شدن هویت قربانیان، از طریق آزمایش دی ان ای باید صبر کنیم.

وي افزود: کار تشریفات انتقال اجساد تمام شده و در حال انتقال به فرودگاه نجف است تا از آنجا به ایران منتقل شود. با انجام آزمایش دی ان ای در ایران، هویت شهدا که ممکن است ایرانی، افغان و یا عراقی باشند، مشخص خواهد شد.

  • کاروان شهدای حمله تروریستی برای انتقال به ایران ازشهر حله عراق تشییع شد

پیکر 70 شهید حمله تروریستی روز پنجشنبه در شوملی در جنوب استان بابل، بعد از ظهر جمعه با حضور مقام های عراقی و کادر دیپلماتیک ایران در عراق تشییع و برای انتقال به ایران، به نجف اشرف منتقل شد.

هنگام اعزام آمبولانس‌های حاوی اجساد شهدا به نجف اشرف استاندار و نمایندگان استان بابل و مقام‌های امنیتی و مدیران محلی عراقی و همچنین مسئولان سفارت و سرکنسول ایران در کربلا حضور داشتند.

اجساد قربانیان که کار تشریفات قانونی آنان برای انتقال به ایران انجام شده است، برای تعیین هویت و شناسایی از طریق فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف، به ایران انتقال پيدا مي‌كند.

پیش از این اعلام شده بود که 71 جسد قربانیان که تعدادی از آنها نیز متلاشی شده جهت اعزام به ایران آماده شده است که با شناسایی یکی از اجساد، تعداد 70 جسد برای شناسایی و تشخیص هویت به ایران انتقال پيدا مي‌كند.

در جریان حادثه روز گذشته، عناصر تروریستی و تکفیری داعش در یک پمپ بنزین در شوملی واقع در جنوب حله مرکز استان بابل، انفجاری را شکل دادند که بر اثر آن ده‌ها تن از زائران در حین بازگشت از سفر اربعین ، کشته و زخمی شدند.

در میان قربانیان زائران ایرانی، افغان و عراقی وجود دارد که به دلیل سوختگی شدید اجساد، شناسایی آنان و تعیین هویتشان در محل امکان‌پذیر نبوده است.

به گزارش ايرنا، یکی از دلایل دشواری کار شناسایی قربانیان حمله تروریستی این بوده است که زائران مورد هدف قرار گرفته، کاروانی نبوده و به صورت انفرادی و یا گروهی خانوادگی وارد عراق شده بودند. قرار است این اجساد در ایران از طریق دی ان ای شناسایی شوند.

کد خبر 353592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha