همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هرچه که رهبری معظم، مجلس، دولت و مسئولین نظام تصمیم بگیرند سپاه به طور مطلق از آن‌ها حمایت و در همان چارچوب حرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، سرلشگر علی جعفری صبح روز پنجشنبه در جشنواره مالک اشتر بسیج در جمع خبرنگاران درباره اظهارات حشدالشعبی درباره حرکت به سمت سوریه پس از فتح موصل، اظهار کرد: به لطف خدا در عراق نیروهای مجاهد عراقی و حشدالشعبی آنقدر توانمند هستند که به نیروهای ایرانی نیازی ندارند. البته ممکن است تعداد معدودی نیروهای مستشاری در آن‌جا از ایران حضور داشته باشند اما به هیچ وجه در آن‌جا نیروی ایرانی نداریم و نیروهای حشدالشعبی و نیروهای ارتش عراق با یکدیگر کار می‌کنند.

وی با بیان این‌که «جهان اسلام امروز احتیاج به کمک و پشتیبانی از یکدیگر دارند»،‌ افزود: ممکن است نیروهای حشدالشعبی به سوریه عازم شوند و به آن‌ها کمک کنند.

وی درباره چگونگی حضور جوانان ایرانی در سوریه با تأکید بر این‌که «جوانان ایرانی اشتیاق زیادی برای حضور در جبهه مقاومت دارند اما راه برای آن‌ها بسته است»، اظهار کرد: ممکن است این جوانان از طرق دیگر خود را به آن‌جا برسانند؛ چراکه جوانان انقلابی دفاع از انقلاب اسلامی را دفاع از مقاومت اسلامی می‌دانند. جوانان ایرانی مشتاق هستند که در جبهه مقاومت حضور بیابند اما فعلاً باید این شور را در خود نگهدارند تا زمان آن برسد.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به این پرسش که در صورت نقض برجام واکنش سپاه چه خواهد بود؟ با بیان این‌که «سپاه بخشی از دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است»، اظهار کرد: هرچه که رهبری معظم، مجلس، دولت و مسئولین نظام تصمیم بگیرند سپاه به طور مطلق از آن‌ها حمایت و در همان چارچوب حرکت می‌کند.

کد خبر 353536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha