حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدهاشم الحیدری از رهبران مقاومت اسلامی عراق است که به واسطه صراحت لهجه و خطبه‌های آتشینی که در چند سال اخیر داشته به‌چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شده و برخی رسانه‌های غربی، او را با سیدحسن نصرالله مقایسه می‌کنند.

 سیدهاشم الحیدری

بخش‌هايي از گفت‌وگوي سيدهاشم الحيدري با سايت khamenei.ir را در ادامه مي‌خوانيد:

  • ما با وجود جمهوري اسلامي ايران، جنبش‌هاي مقاومت حزب‌الله لبنان، انصارالله يمن، نيروهاي مقاومت مردمي در عراق، جنبش مردم بحرين و انتفاضه در فلسطين مي‌توانيم به اتحاد اسلامي بينديشيم؛ يعني مي‌توانيم حركت كنيم و حضور اسلامي بيشتري نسبت ‌به اين چيزي كه اكنون وجود دارد، خلق كنيم.
  • آمريكا نخست طالبان و سپس القاعده را به‌وجود آورد. بعدها نيز از اين جو براي زشت جلوه دادن اسلام و سيطره بر جهان اسلام استفاده كرد. پس از آن به مرحله داعش رسيد؛ تكفيري كه اسلام را بسيار فجيع و شنيع و زشت جلوه مي‌دهد.
  • پس از ورود داعش به موصل و چپاول سرزمين‌ها و اشغال عراق، تنها كشوري كه از فتواي آيت‌الله سيستاني درباره جهاد در مقابل داعش حمايت كرد، جمهوري اسلامي ايران بود. تمام كشورهاي ديگر، از آمريكا گرفته تا عربستان سعودي دروغ مي‌گويند. فقط جمهوري اسلامي از اين موضوع حمايت كرده است. نخستين شخصيت اسلامي و رهبري كه از فتواي اين مرجع حمايت كرد، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي است.
  • اين درايت و هوشمندي ايران است كه در ميان بسياري از جوانان عراق، سوريه، لبنان، يمن و بحرين نفوذ كرده است. ايران در يمن حضور ندارد؛ ايران در بحرين حضور ندارد. حتي ايران در عراق و فلسطين نيز حضور ندارد اما در اين اماكن نسبت ‌به ولايت و رهبري آقاي خامنه‌اي و جمهوري اسلامي، احساس علاقه و مقبوليت وجود دارد.
  • رابطه ميان رهبر معظم انقلاب اسلامي و مرجعيت در نجف، رابطه بسيار مستحكمي است. صراحتا مي‌گويم رهبري از همان روز نخست سقوط صدام، دغدغه تأييد مرجعيت در نجف را داشته‌اند؛ مرجعيتي كه در حضرت آيت‌الله سيستاني حفظه‌الله متجلي شده است.
  • عربستان به ايران اعتراض مي‌كند كه در اين كشور انتخابات و دمكراسي وجود ندارد؛ درحالي‌كه عربستان دولتي است كه در آن نه زنان حق رانندگي دارند و نه در آن كشور انتخابات، آزادي، حقوق ‌بشر و مانند آن وجود دارد.
  • درباره برخي كشورهاي غربي گفته مي‌شود در فلان سال، تعداد مسلمانان به نصف كل جمعيت آن كشور خواهد رسيد؛ به همين علت، من به دشمنان حق مي‌دهم كه سعي كنند اسلام را زشت جلوه دهند. غرب احساس خطر كرده است و از اين‌رو مي‌خواهد از طريق داعش و گروه‌هاي تكفيري، اسلام را زشت جلوه دهد.
  • سید حسن نصرالله می‌گوید که قضیه ولایت‌فقیه صرفاً مسئله اطاعت نیست؛ چراکه این جزو مسلمات و بدیهیات است. ولایت‌فقیه یعنی اینکه با شادی او شاد شوی و با اندوهش اندوهگین گردی. ایشان در همه‌ حالاتشان با ولی‌فقیه این‌گونه هستند. صراحتاً بگویم در هیچ‌جا، چه نزدیک به رهبر و چه دور از ایشان، من کسی را مثل سید حسن نصرالله در علاقه نسبت‌ به رهبر معظم انقلاب ندیده‌ام.
کد خبر 353526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha