جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

اکران فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در شرایطی در حدود ۱۸۰سالن در فرانسه آغاز شده که انجمن سینمایی آمریکا برای آن درجه PG-۱۳ را درنظر گرفته است.

سینما

به گزارش همشهري، نماينده ايران در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان هشتاد و نهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار از 10روز پيش در 178سينماي فرانسه روي پرده رفت و در هفته اول به فروش 702هزار و 745دلار دست يافت. ميانگين 3948دلار فروش در هر سينما فروشنده را در رده 11جدول هفتگي پرفروش‌ترين فيلم‌هاي فرانسه و بالاتر از آثاري چون «حسابدار»، «بچه بريجيت جونز»، «جك ريچر: هرگز برنگرد» و «دختري در قطار» قرار داد.

هنوز آمار فروش فيلم فرهادي در هفته دوم اكران در فرانسه منتشر نشده اما فروشنده هفته آينده ابتدا در ايتاليا و يك روز بعد در تايوان به نمايش عمومي درمي‌آيد. اسپانيا، مجارستان، هلند و روسيه كشورهايي هستند كه از 8دسامبر (پنجشنبه 18آذر) ميزبان فيلم مي‌شوند و اكران آن در پرتغال هم يك هفته پيش از پايان سال‌جاري ميلادي آغاز خواهد شد. برنده 2جايزه بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلمنامه از جشنواره كن اوايل بهار آينده در بريتانيا روي پرده مي‌رود.

از آنجا كه فروشنده يكي از جدي‌ترين گزينه‌هاي حضور در ميان نامزدهاي اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان است، اكران گسترده آن در آمريكا اهميتي مضاعف براي سينماي ايران دارد. فيلم فرهادي پيش از اين در چند رويداد معتبر در ايالات متحده ازجمله جشنواره‌هاي ميل ولي، شيكاگو، دنور و فيلادلفيا به نمايش درآمده و مورد تحسين قرار گرفته است. فروشنده هفته گذشته هم در كنار چند فيلم مهم ديگر در جشنواره مؤسسه فيلم آمريكا اكران شد.

انجمن سينمايي آمريكا براي نمايش عمومي فيلم در اين كشور درجه PG-13را درنظر گرفته كه معمول‌ترين درجه براي فيلم‌هاي خانوادگي است. برخلاف برخي گمانه‌زني‌ها، نمايش فروشنده براي افراد زير 13سال ممنوع نيست، بلكه اين گروه سني براي حضور در سالن سينما بايد يك بزرگ‌تر (مي‌تواند پدر يا مادر هم باشد) همراه خود داشته باشند.

کد خبر 353008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha