جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از احتمال بارش باران در روزهای شنبه (۲۹ آبان) و یکشنبه در تهران خبر داد.

باران

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای سرد به شمال کشور است كه از اوایل شب (جمعه 28 آبان) مناطقی از شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد : پیامد این شرایط تا اواسط هفته آینده بارش باران و برف در سواحل شمالی و دامنه البرز همچنین افت شدید دما در نیمه شمالی کشور است . از بعد از ظهرجمعه کاهش قابل ملاحظه دما علاوه بر شمال در شمال غرب و شمال شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود، انتظار می‌رود حاکمیت این توده هوای سرد تا پایان هفته آینده در غالب مناطق بویژه شمال شرق کشور ادامه داشته باشد.

وی افزود : شدت بارش‌ها نیز امروز در گیلان، مازندران و گلستان و یکشنبه و دوشنبه در گیلان و مازندران خواهد بود، بنابراین آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در این استان ‌ها پیش‌بینی می‌شود. همچنین با توجه به انتظار بارش برف و مه آلود بودن هوا اختلال در تردد جاده‌های ارتباطی به سوی شمال کشور دور از انتظار نیست.

وظیفه با بیان اینکه دریای خزر روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود، اظهار کرد: همچنین خلیج فارس از شنبه بعدازظهر و یکشنبه به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود، نیمه شرقی کشور نیز از شنبه بعدازظهر تا اواخر هفته آینده کاهش دما و افزایش سرعت وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور همچنین در مورد وضعیت هوای تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری با احتمال بارش در بعدازظهر و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، فردا آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد در اواخر وقت ابری همراه با رگبار باران است و برای روز یکشنبه تهران آسمانی ابری همراه با مه صبحگاهی در برخی ساعات با رگبار باران و وزش باد انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: بیشینه دمای هوای تهران در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به ترتیب 22 ، 16 و 9 درجه و کمینه دمای هوای 11، 8 و 4 خواهد بود.

کد خبر 352973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha