همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ایجاد همفکری میان نخبگان علمی و پژوهشگران داخلی و خارجی با هدف کمک به کاهش بحران ها و ایجاد صلح و امنیت پایدار جهان اسلام از مهمترین موضوعات همایش بین المللی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام در تهران است.

صفوی

به گزارش ایرنا، سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی روز دوشنبه در همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام افزود: این یک واقعیت تلخ است که در هیچ کجای دنیا طی 15 سال گذشته به اندازه فضای جغرافیایی جهان اسلام تنش، جنگ و بحران و ناآرامی وجود نداشته است.

سرلشکر صفوی اظهار کرد این بحران‌ها از لیبی در شمال آفریقا، کشورهای غرب آسیا بخصوص سوریه و عراق، بحرین و افغانستان آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش به کمک دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران به دنبال اهداف خاصی از جمله درک عالمانه و محققانه از ریشه یابی چالش‌های موجود و مسائل فرارو هستیم.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: ایجاد فضای همفکری میان نخبگان علمی و پژوهشگران داخلی و خارجی با هدف کمک به کاهش بحران‌ها و ایجاد صلح و امنیت پایدار بخصوص در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام از مهمترین مسائلی است که به دنبال آن هستیم.

به گفته وی، تاثیر زمینه‌ها و ارائه راهکارهای عملی برای همگرایی امت اسلامی در جهت مقابله با تروریسم و مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی از دیگر مسائلی است که مورد توجه قرار دارد.

صفوی اظهار داشت: تولید ادبیات جدید علمی در فضای رسانه‌ای، منطقه ای و جهانی بر اساس منافع مشترک و دشمنان مشترک از جمله مهمترین مسائل جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: بهره مندی از مقالات علمی و اندیشه استادان و صاحبنظران داخلی خارجی برای جلوگیری از تفرقه افکنی از دیگر موضوعات مهم و اهداف ما به شمار می‌رود.

این همایش امروز و فردا در سالن همایش‌های بین‌المللی (ابوریحان) دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

در این همایش دو روزه مقالات برتر در 6 پنل تخصصی با موضوع بحران‌های ژئوپلیتیکی جهان اسلام توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی ارائه خواهد شد.

کد خبر 352656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha