سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

اکرم جوانمر: جین سیمور یا همان دکتر مایکلا در نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس به عنوان نزدیک‌ترین نقش به عنوان یک مادر واقعی انتخاب شد.

در این نظرسنجی ـ که بیش از 10 هزار نفر شرکت کرده بودند ـ 80درصد از شرکت‌کنندگان، دکتر مایکلا را با بازی در سریال «پزشک دهکده» به عنوان بهترین مادر در سریال‌های یک دهه اخیر انتخاب کردند .

جین سیمور درست مثل نقشی که در این سریال دارد، عاشق خانواده‌ای پرجمعیت است برای همین همیشه با 4 فرزند و 2 فرزندخوانده‌اش به سفر، رستوران و میهمانی می‌رود.

دکتر مایکلا می‌گوید به همین دلیل است که سریال پزشک دهکده برایش سرشار از خاطره است.

جین سیمور می‌گوید: «من همچنان معتقدم که در همین دنیای امروز هم می‌توان خانواده‌ای مستحکم داشت.

حالا که این‌قدر امکانات و رفاه در جوامع بیشتر شده است چرا باید کانون خانواده را تنگ و تنگ‌تر کنیم.متاسفانه این فقط یک پز است و بس. من هم دوست دارم خلاف این جریان حرکت کنم».

جین سیمور بیشتر وقت خود را میان خانواده و فعالیت‌های امور خیریه تقسیم کرده است .
او حالا برای طرفدارانش قبل از هر چیز، دکتر مایکلای مهربان سریال دهکده است.

آن‌قدر که بسیاری از منتقدانش می‌گویند، جین خودش هم باورش شده که روحیه فداکار و جمعی‌ای دارد. دکتر مایکلا روی زندگی واقعی‌اش سایه انداخته است. او می‌خواهد همان‌قدر که دکتر مایکلا خوب بود، با اطرافیانش مهربان باشد اما آیا می‌تواند؟

مادر واقعی

جین خود را یک مادر واقعی می‌داند . «جان کیچ» و «کریستوفر کیچ» 2 پسر دوقلوی او همراه «شان» و «کیتی» و همچنین دخترخوانده‌اش «جنی» و پسرخوانده‌اش «کالن» هیچ‌جا او را تنها نمی‌گذارند و مدام جلوی چشم دوربین‌ها با مادرشان به این طرف و آن طرف می‌روند .

جین سیمور می‌گوید: «وقتی که با فرم و پرسشنامه‌ای مواجه می‌شوم، جلوی عنوان شغل می‌نویسم بازیگر اما گاهی وقت‌ها هوس می‌کنم به جای این عنوان بنویسم مادر چراکه به نظرم از هر شغلی بااهمیت‌تر است. مادربودن همان‌قدر که باعث ترس می‌شود، به همان میزان هم لطف خداوند است».

جین سیمور معتقد است که هرگز به تنها زندگی‌کردن فکر نکرده است و به نظرش هویت هر انسانی در ارتباط با دیگران و خانواده معنا پیدا می‌کند.

برای همین می‌گوید: حاضرم تا پایان عمرم در جست و جوی یک همسر ایدئال باشم هرچند که حالا به این نقطه رسیده‌ام و با جیمز و شوهرم روزهای خوشی را دارم.

جین سیمور همیشه سعی می‌کند فرزندانش در کنار او باشند؛ «به خاطر شغلم مجبورم مدام به سراسر دنیا سفر کنم؛ سعی می‌کنم فرزندان بزرگم را با خود ببرم.

آنها خودشان را با شرایط من تطبیق داده‌اند. فرزندانم خیلی زود دوست پیدا می‌کنند و زبان یاد می‌گیرند. به علاوه، در مکان‌های غریب احساس آرامش و امنیت می‌کنند. من فرزندانم را برای استقلال در زندگی آماده می‌کنم».

جین سیمور از سال 1993 با سریال پزشک دهکده به تلویزیون آمد و در طول 150 قسمت موفق شد هزاران هزار تماشاگر را جذب کرده و پای این سریال بنشاند.

داستان حول محور پزشک جوانی به نام مایکلا کوئین می‌گذرد؛ پزشک جوانی اوایل 1867 به دهکده دورافتاده‌ای می‌رود.

هیچ‌کس حاضر نیست بپذیرد که یک زن پزشک باشد اما او در طول این سریال با تمام مردم دهکده دوست می‌شود و به عنوان یک شخصیت مطرح در دهکده جا می‌افتد. او با یک سرخ‌پوست به نام «سالی» از قبیله شاین ازدواج می‌کند.

 ماجراهای واقعی

هر چند دکتر کوئین شخصیتی تخیلی است اما بسیاری از مکان‌ها و شخصیت‌ها از جمله کلرادو اسپرینگز و جرج آرمسترانگ کاستر و قبیله سرخ‌پوستان شاین واقعی است.

پس از اتمام سریال تنها 2 فیلم 90 دقیقه‌ای ـ یکی در سال 1999 و دیگری در سال 2001 ـ ساخته شد.

در آخرین حضور تصویر دکتر کوئین، فیلم دکتر کوئین: «احساس درون» که در سال 2001 پخش شد، 9 سال پس از ورود دکتر مایکلا کوئین به کلرادو اسپرینگز را نشان می‌دهد.

پزشک دهکده در کانادا فیلم‌برداری شد و جین سیمور خود علاوه بر بازی، مجری طرح فیلم هم بود.

در فیلم، خانواده دکتر مایک به بوستون می‌آیند تا در مراسم فارغ‌التحصیلی کالین از دانشکده پزشکی شرکت کنند.

سرانجام کالین در بوستون می‌ماند و مایکلا همراه سالی و فرزندانش به کلرادو اسپرینگز برمی‌گردند و این شاید به نوعی اتمام ماجرای دکتر کوئین بود.

رابطه عاطفی میان سالی و دکتر مایکلا یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت سریال پزشک دهکده است؛ قسمتی که به ازدواج سالی و مایکلا اختصاص دارد از پربیننده‌ترین بخش‌های این سریال بود.

در مجموعه چهارم نیز به دنیا آمدن کتی ـ فرزند مایکلا و سالی ـ دیگر قسمت پربیننده سریال پزشک دهکده را رقم زد. این سریال اولین‌بار در اول ژانویه 1993 پخش شد ولی حتی هم‌اکنون نیز ـ پس از گذشت بیش از یک دهه ـ پخش آن در کشورهای مختلف جهان و شبکه‌های بین‌المللی ادامه دارد. با این سریال ماجراهای دکتر مایک و مفاهیم اخلاقی موجود در آن جهانی شدند و بازیگران آن به شهرت جهانی دست یافتند.

دکتر کوئین از مجموعه «پزشک دهکده» حذف می‌شود

در سال 2003 شبکه AE موفق شد حق پخش توزیع دی‌وی‌دی این سریال را در اختیار بگیرد.6 مجموعه سریال و 2 فیلم پزشک دهکده به صورت دی‌وی‌دی روانه بازار شد و فروش آن غیر قابل پیش‌بینی بود.

جین سیمور، جود لاو، چاد آلن و دیگر بازیگران سریال بارها علاقه خود را برای حضور مجدد در سریال اعلام کردند حتی بت سالیوان نیز گفت آماده است تا دوباره برای سریال بنویسد و این موضوع تا حدی بود که جین سیمور رسما اعلام کرد که مسئولان جدید سی‌بی‌اس علاقه‌ای به بازگشت دکتر کوئین ندارند.

سریال پزشک دهکده جوایز بسیاری دریافت کرده است؛ جوایزی همچون جایزه «امی» و 10 جایزه دیگر به عنوان بهترین فیلم خانوادگی.

این سریال جایزه فیلم‌های خانوادگی را به عنوان ترویج ارزش‌های خانوادگی از آن خود کرد.همچنین جایزه «جنیس» را به خاطر پرداختن به حقوق حیوانات و محیط زیست به خود اختصاص داده است. این سریال هنوز طرفداران خود را دارد.

درحال‌حاضر شبکه تلویزیونی «لایف تایم» قصد دارد که دست‌اندرکاران این سریال را برای بخش جدید کار راضی کند.

کد خبر 35239

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز