علی ابراهیمی: سناریوی درجا زدن خودروسازان ایرانی در جاده کیفیت بازهم تکرار شد و از ۳۹ خودرو سبک سواری و وانت تولید و مونتاژ داخل در مهر‌ماه امسال ۲۱ خودرو با کسب یک ستاره کیفی، دارای حداقل کیفیت هستند.

خودرو

تازه‌ترين بررسي وضعيت كيفي خودروهاي توليد داخل در مهر‌ماه امسال حاكي است كه بازهم خودروهاي پرتيراژ داخلي مانند انواع پژو، پرايد و چيني‌ها با كسب يك ستاره، حداقل استانداردهاي كيفي را داشته و هيچ خودرويي قادر به دريافت 4ستاره كيفيت نشده است.

جديد‌ترين گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت (شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران) از وضعيت كيفي خودروهاي سبك توليد شده در كشورمان طي مهر‌ماه امسال حاكيست كه از 39خودرو سواري و وانت توليد داخل در 41مدل خودرو، 21خودرو سواري و وانت با دريافت يك ستاره، حداقل كيفيت را داشته است. به‌نحوي كه در گروه خودروهاي سبك سواري از 32خودرو مورد بررسي در رده‌هاي مختلف قيمتي 15خودرو با كسب يك ستاره حداقل كيفيت را داشته، 2خودرو، 2ستاره كيفي و 15خودرو 3ستاره كيفي را به‌دست آورده اما هيچ خودرويي موفق به كسب 4ستاره كيفي نشده است.

در گروه وانت‌ها نيز از 7خودرو وانت مورد بررسي در رده قيمتي كمتر از 50ميليون تومان تنها يك خودرو وانت موفق به دريافت 3ستاره كيفي شده و 6وانت ديگر توليد داخل با كسب يك ستاره حداقل كيفيت را داشته‌اند. براساس اين گزارش، پرتيراژترين محصولات داخلي شامل انواع پرايد، تيبا، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵ و خودروهاي چيني ليفانx60،‌ ام‌وي‌ام 550، ام‌وي‌ام 110، و ام‌وي‌ام 33 x در پايين‌ترين سطح كيفيت نسبت به ديگر خودروهاي توليد داخل قرار گرفته‌ و در گروه وانت‌ها نيز به جز وانت دوگانه سوز تندر90 كه 3ستاره كيفي را به‌دست آورده بقيه وانت‌هاي توليد و مونتاژ داخلي خودروسازان شامل وانت سايپا 151x، مزدا تك‌كابين و دوكابين، وانت ديزل و وانت دوگانه‌سوز زامياد و وانت آريسان ايران خودرو فقط يك ستاره كيفي را به‌دست آورده‌اند.

  • فراز و فرود توليد خودروها در مهرماه

شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران اين گزارش را با بررسي شرايط كيفي 78هزار و 816دستگاه خودروي سبك توليدي كشور طي مهرماه امسال ارائه و اعلام كرده است كه 94درصد خودروهاي سبك توليدي در مهر‌ماه امسال مربوط به‌خودروهاي سواري و 6درصد ديگر مربوط به‌خودروهاي وانت بوده است.

همچنين اين بررسي در 32مدل خودرو در گروه سواري و 7مدل وانت صورت گرفته است. همچنين بررسي وضعيت توليد خودروهاي سبك سواري طي مهر‌ماه امسال نشان مي‌دهد كه خودروهاي پژو206و آريو به‌ترتيب بيشترين و كمترين تيراژ توليد خودروهاي سبك سواري در اين‌ماه را به‌خود اختصاص داده و در گروه خودروهاي سبك وانت‌ نيز، وانت نيسان دوگانه‌سوز و وانت ديزل زامياد به‌ترتيب بيشترين و كمترين ميزان توليد را در مهر‌ماه امسال‌داشته‌است.

کد خبر 352138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha