همشهری آنلاین: رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمارهای جهانی گفت: میزان مداخلات انسانی در افزایش گرمایش زمین از ۶۶ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۹۵ درصد در سال ۲۰۱۴ رسیده است.

افزایش ۹۵ درصدی مداخلات انسانی در گرمایش زمین

به گزارش ایسنا، دکتر علی اردلان در نشست چالش‌های تغییر اقلیم در ایران با اشاره به اقدامات بین‌المللی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای افزود: بر اساس آمارهای جهانی در سال 2003 میزان مداخلات انسانی برای افزایش گرمایش زمین 66 درصد بوده که این میزان در سال 2007 به 90 درصد و در سال‌های 2013 و 2014 به 95 درصد افزایش یافته است.

وی یکی از دلایل این امر را استفاده از سوخت‌های فسیلی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر سوخت‌های فسیلی به دلیل ارزان‌ بودن در سبد جهانی انرژی و همچنین در حمایت از رشد اقتصادی همچنان سهم قالبی دارد.

رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران، کشورهای هند و آمریکا را بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دی‌اکسید کربن در دنیا معرفی كرد و ادامه داد: تلاش برای کاهش آلاینده‌ها در فرآیند تولید، استفاده از انرژی و فرآیندهای طبیعی و تقویت کارآمدی انرژی از جمله راهکارهای کاهش میزان دی‌اکسید کربن به شمار می‌رود.

اردلان با اشاره به تغییرات اقلیم در سلامت بشر، خاطرنشان کرد: این موضوع در سال 2008 در مجمع سازمان ملل مطرح شد چرا که تغییر اقلیم به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت بشر اثرگذار است.

کد خبر 351911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha