دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

محمد باریکانی: رئیس جدید سازمان میراث‌فرهنگی از معاونت بانوان وزارت ورزش و اخیرا دفتر تقسیمات کشوری به ریاست این سازمان منصوب شد.

چند ساعت پس از دريافت حكم رئيس‌جمهور او به ساختمان ارگ آزادي تهران رفت و نخستين روز فعاليت جديد خود را اين‌بار به‌عنوان معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حساس و تخصصي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آغاز كرد. با ورود او به اتاق رياست سازمان ميراث فرهنگي، پازل استفاده بيشتر از زنان در كابينه تكميل شد.

زهرا احمدي‌پور تجربه‌اي در بخش‌هاي مرتبط با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ندارد و سكان رياست اين سازمان اكنون به او سپرده شده است. پيش از سكانداري احمدي‌پور، فعالان هر 3حوزه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همراه با جمعي از باستان‌شناسان كشور به رئيس‌جمهور پيشنهاد دادند سكان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور را به فردي توانمند و كارآزموده در ‌اين سازمان بسپارد اما رئيس‌جمهور چنين نكرد.

زهرا احمدي‌پور صبح ديروز به دفتركار جديد خود در خيابان آزادي تهران رفت و در نخستين گام، در جمع چندنفر از مديران كل سازمان ميراث فرهنگي سخناني گفت كه مشخص مي‌كند او شناختي از فعاليت‌هاي تخصصي مرتبط با حوزه انتصابي‌اش ندارد. مدير دفتر سابق تقسيمات كشوري و رئيس كنوني سازمان ميراث فرهنگي، 3جمله به ميراث فرهنگي اختصاص داد: «بايد تلاش كنيم مراقبان و محافظان امين و خوبي براي سرمايه‌هاي ملي باشيم.»، «در چرخه تمدني انقطاع به‌وجود آمده كه بايد اين چرخه تكميل و متصل شود.»، «هركسي در اين سرزمين زندگي مي‌كند با فرهنگ بيگانه نيست و بايد عرصه‌هاي فرهنگي را بيش از پيش وارد زندگي مردم كنيم.» ارزيابي همين چند جمله مشخص مي‌كند احمدي‌پور شناختي از كاركرد و وظايف حوزه ميراث فرهنگي ندارد. او 2جمله نيز در حوزه صنايع‌دستي گفت: «صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي در ماه‌هاي آينده نقطه قوت دولت براي تحرك اقتصادي و پويايي جوامع محلي خواهد بود.» و «ايجاد اشتغال پايدار در اين ‌حوزه و تضمين خريد آثار منجر به ازدياد جمعيت روستاها و بهبود معيشت مردم اين مناطق مي‌شود.»

3جمله هم در مورد گردشگري گفته است: «پيگيري مسائل و رفع موانع گردشگري داخلي و خارجي اولويت‌كاري است.»، «رشد و رونق گردشگري خارجي جدي‌ترين اثر اجرايي شدن برجام است.» و «سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مسئول بالفعل كردن پتانسيل ظرفيت‌هاي گردشگري كشور است.» بازخواني اين اظهارات مشخص مي‌كند نخستين ‌روز كاري رئيس جديد سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همراه با هيجان ناشي از انتصاب در كسوت معاون رئيس‌جمهور، به دور از آگاهي و اطلاع دقيق از وظايف اين سازمان صورت گرفته و مدير سابق دفتر تقسيمات كشوري در سازمان ميراث فرهنگي شروع خوبي نداشته است.

کد خبر 351880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha