همشهری آنلاین: دادستان تهران گفت: تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دادستانی درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری باید از اظهارنظر پیرامون وقوع یا عدم وقوع جرم در این پرونده خودداری شود.

به گزارش دادستانی تهران، پنجمین نشست مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با موضوع جرایم مواد مخدر و روان‌گردان با حضور تعدادی از معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران، فرمانده پلیس مواد مخدر کشور و تعدادی از فرماندهان پلیس تهران بزرگ،‌ شرق و غرب استان به ریاست دادستان تهران برگزار شد.

  • خودداری از اظهارنظر پیرامون جرم بودن یا نبودن واگذاری املاک شهرداری

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به ارجاع پرونده‌ واگذاری املاک شهرداری به دادسرای کارکنان دولت اظهار کرد: با توجه به اظهارات آقای قالیباف در روز سه‌شنبه یازدهم آبان ماه در شورای شهر تهران، تمام مسوولان اعم از شهردار تهران و دیگر مدیران شهرداری تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دادستانی، باید از اظهارنظر پیرامون وقوع یا عدم وقوع جرم در این پرونده خودداری کنند.

  • اهمیت مبارزه با مواد مخدر و روانگردان

دادستان تهران با اشاره به طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و مباحث پیرامون آن و با ذکر پیشنهادهای ارایه شده دائر بر حذف، توقف اجرای مجازات اعدام و یا محدود کردن موارد آن، اظهار کرد: اصلاح قانون امری متفاوت از مبارزه با این معضل است؛ نمی‌توان با اعلام اصلاح قانون، مبنای مبارزه با جرایم مواد مخدر را سست کرد.

وی خطاب به متولیان اصلاح این قانون گفت: محکومان و متهمان پرونده‌های بزرگ مواد مخدر نباید احساس کنند مبارزه با مواد مخدر سست شده و یا با اقدامات آن‌ها مقابله نمی‌شود.

دادستان تهران افزود: از سوی دیگر کسانی که احکام سنگین دارند و مرتکب جرائم مهم شده‌اند، نباید احساس کنند که قانون جدید ممکن است وضعیت آن‌ها را تغییر دهد؛ لذا توصیه می‌شود نظرات کارشناسی مسئولان دستگاه قضایی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد: به موجب حکم صادره از محاکم تهران، یکی از خوانندگان زیرزمینی به ده سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شده است که با توجه به اعلام گذشت یکی از شکات، یک دوم مجازات حبس تعلیق شده است.

کد خبر 351644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha