به‌دنبال کمای پسربچه شش ساله مشهدی که قربانی کودک‌آزاری شده است قاضی جنایی مشهد مادر و ناپدری او را بازداشت کرد.

يكشنبه شب گذشته زن و مرد جواني پيكر نيمه‌جان پسربچه‌اي شش ساله را به بيمارستاني در مشهد منتقل كردند و مدعي شدند كه او به‌دليل سرماخوردگي بدحال شده است. پزشكان اما در همان معاينات اوليه با حقيقت وحشتناكي روبه‌رو شدند. روي بدن محمدامين آثار كبودي به چشم مي‌خورد و بررسي‌هاي تخصصي از اين حكايت داشت كه او دچار خونريزي مغزي شده است.

در ادامه، ماجرا به اورژانس اجتماعي و قاضي احمدي‌نژاد، بازپرس ويژه قتل مشهد گزارش شد. تيم تحقيق راهي بيمارستان شدند اما به گفته پزشكان محمدامين شش ساله به‌دليل شدت آسيبي كه ديده بود، به كما رفته بود. بررسي‌هاي اوليه بازپرس جنايي شكي باقي نگذاشت كه پسربچه قرباني كودك‌آزاري شده است.

محمدامين به‌دليل سوءتغذيه بسيار لاغر شده بود و يك كبودي بزرگ در پهلوي او و آثار كبودي كوچك و همچنين سوختگي‌هاي قديمي روي پاها و بدنش به چشم مي‌خورد. در چنين شرايطي قاضي جنايي دستور بازداشت مادر و ناپدري او را صادر كرد. زن جوان در تحقيقات گفت: يك سال پيش به‌دليل اعتياد شديد شوهرم از او جدا شدم و وي حالا كارتن‌خواب است.

پس از آن با همسر دومم ازدواج كردم. او هم از ازدواج قبلي خود يك دختر داشت كه وي را نزد مادرش گذاشته بود. در اين مدت زندگي آرامي داشتيم تا اينكه شوهرم بيكار شد و پس از آن بيشتر اوقات در خانه بود. من اما با ماشين مسافركشي كرده و خرج زندگي‌مان را تأمين مي‌كردم. من تصور مي‌كردم كه رابطه شوهرم با پسرم خوب است. حتي چندبار از زبان شوهرم شنيدم كه مي‌گفت محمدامين را دوست دارد. وقتي از محمدامين هم مي‌پرسيدم، مي‌گفت كه مشكلي با ناپدري‌اش ندارد.

زن جوان در ادامه و درباره حادثه گفت: محمدامين سرما خورده بود؛ بنابراين او را نزد پزشك برديم و پزشك آمپول تجويز كرد. وقتي تزريق آمپول تمام شد، پسرم را به خانه برديم اما پس از آن حالش بد شد و زماني كه او را به بيمارستان منتقل كرديم، گفتند كه دچار خونريزي مغزي شده است.

در اين هنگام قاضي از او پرسيد:‌ چطور تا حالا متوجه آثار كبودي و سوختگي روي بدن پسرت نشده بودي؟ كه زن جوان پاسخي براي گفتن نداشت. از سوي ديگر شوهر او نيز مدعي شد: محمدامين بيش‌فعال بود. گاهي اوقات با فندك بازي مي‌كرد و همين باعث شده بود كه خودش را بسوزاند! چند روز پيش هم‌زماني كه داخل خانه سرگرم بازي بود افتاد و سرش به زمين خورد. همه كبودي‌ها و سوختگي‌هاي روي بدنش به‌خاطر كارهاي خودش است و من با او مشكلي نداشتم.

اظهارات مادر و ناپدري پسربچه عجيب به‌نظر مي‌رسيد و به همين دليل قاضي احمدي‌نژاد براي هردوي آنها قرار بازداشت صادر كرد و متهمان براي تحقيقات تكميلي در اختيار اداره آگاهي قرار گرفتند. از سوي ديگر پزشكان اعلام كردند كه سطح هوشياري محمدامين بسيار پايين و وي احتمالا دچار مرگ مغزي شده است. هم‌اكنون پسربچه شش ساله در بيمارستان بستري است و تحقيقات تكميلي براي رازگشايي از اين حادثه ادامه دارد.

  • در جست‌‌وجوي خانواده

درحالي‌كه تحقيقات در رابطه با پرونده محمدامين در مشهد ادامه دارد، در اصفهان نيز مأموران به‌دنبال پدر و مادري هستند كه پس از انتقال نوزاد چهارماهه‌ خود به بيمارستان، متواري شده‌اند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اين نوزاد چهارماهه ضربه مغزي شده است و پزشكان تلاش مي‌كنند تا او را از مرگ نجات دهند. مديركل بهزيستي استان اصفهان گفت: پس از بهبودي كامل نوزاد، وي به يكي از شيرخوارگاه‌هاي اصفهان منتقل خواهد شد و جست‌وجو براي شناسايي پدر و مادر او ادامه دارد.

کد خبر 351354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha