همشهری آنلاین: رئیس انجمن کولوپروکتولوژی در مورد تبلیغات منتشرشده در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر درمان کامل هموروئید از طریق لیزر، گفت: استفاده از لیزر در درمان این بیماری چندان موثر نیست و با استانداردهای پزشکی نیز مطابقت ندارد.

لیزر

به گزارش ایرنا، رسول عزیزی با بیان اینکه استفاده از لیزر برای درمان هموروئید در مواردی در مطب‌ها و در شرایط غیراستاندارد بدون بیهوشی انجام می‌شود، افزود: درمان هموروئید تحت این شرایط، عوارض غیرقابل جبرانی برای بیمار به همراه خواهد داشت؛ از این رو لازم است بیماران به این مساله توجه داشته و به پزشکان متخصص مراجعه کنند.

رئیس انجمن کولوپروکتولوژی گفت: بیماری هموروئید از جمله بیماری‌های مرتبط با روده است و هر علامتی همچون مشاهده خون در مدفوع باید جدی گرفته شود زیرا تشخیص زودهنگام در بیماری‌های مرتبط با روده بسیار حائز اهمیت است.

عزیزی در مورد بیماری‌ هموروئید گفت: هموروئید بیماری نیست بلکه نام عضوی از بدن و در قسمت تحتانی روده است که مشکلاتی همچون یبوست و مصرف برخی از غذاها سبب التهابی و پاتولوژیک شدن آن می‌شود.

وی بیان کرد: اینگونه مشکلات سبب خارج شدن هموروئید و خونریزی می‌شود که درمان آن معمولا از طریق جراحی صورت می‌‌گیرد البته تشخیص درست این بیماری بسیار حائز اهمیت است چراکه ممکن است در زمینه بیماری‌های دیگر همچون افتادگی روده باشد که این مساله نیز جراحی و درمان خاص خود را دارد.

عزیزی با اشاره به اینکه سرطان روده در قسمت تحتانی علائمی شبیه هموروئید دارد و گاهی با هموروئید اشتباه گرفته می‌شود، گفت: تشخیص دقیق و به موقع بیماری‌های روده بزرگ بسیار حائز اهمیت است چراکه هر کدام درمان‌های خاص خود را دارد.

رئیس انجمن کولوپروکتولوژی اظهار کرد: رشته کولوپروکتولوژی در حوزه بیماری‌های روده بزرگ و سرطان‌های مختلف این بخش از بدن است و بیماری‌های التهابی روده، هموروئید و فیستول را شامل می‌شود.

عزیزی در خصوص برگزاری دهمین کنگره سالیانه انجمن کولوپروکتولوژی گفت: دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری ایران 12 تا 14 آبان ماه در بیمارستان میلاد تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 351219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha