دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

انتشار کتاب خاطرات یکی از بازیگران نامدار هالیوود که در ۲ فیلم «پرندگان» و «مارنی» با آلفرد هیچکاک همکاری کرده، تصویری بسیار ترسناک از فیلمساز سرشناس بریتانیایی ارائه کرده است؛

فیلم

چهره‌اي كه او را خداوندگار ترس و وحشت و تعليق در تاريخ سينما مي‌دانند. به گزارش همشهري، تيپي هدرن كه سال1963 به واسطه بازي در پرندگان، خيلي زود به مقام يك ستاره رسيد، در خاطرات خود از دوران همكاري با هيچكاك به زشتي ياد كرده و اين فيلمساز را به داشتن رفتارهاي زننده جنسي متهم كرده است. در بخشي از كتاب خاطرات بازيگر 86 ساله آمريكايي كه امروز با نام «تيپي» به بازار مي‌آيد، چنين آمده است:

من پس از جدايي از پيتر گريفيث، از نيويورك به لس‌آنجلس نقل مكان و با هيچكاك قرارداد 5ساله همكاري امضا كردم. سال1963و در جريان توليد پرندگان، مدام از سوي كارگردان تحت فشار بودم و حتي حق نداشتم با همكاران مرد حرف بزنم. هدرن از آن دوران با صفت «بسيار بسيار دردناك» ياد مي‌كند و به ياد مي‌آورد كه هرچه بيشتر مقابل هيچكاك مقاومت مي‌كرده، آزارهاي او بيشتر مي‌شده است.

دليل پنهان ماندن اين ادعاها در حدود 50سال اخير هم از نگاه بازيگر آمريكايي چنين است: در آن سال‌ها عبارت‌هاي تعقيب و آزار جنسي وجود نداشت. اين نخستين‌بار نيست كه هدرن، فيلمساز نامدار را متهم مي‌كند. او در 2012 هم به نيويورك تايمز گفته بود: فكر مي‌كنم هيچكاك پر از مشكل اخلاقي بود.

کد خبر 351212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha