یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خنک شدن هوا و تلاش هزاران آتش‌نشان در کالیفرنیا هنوز نتوانسته است آتش را به طور کامل مهار کند.

به گزارش رویترز، در حالی که با خنک‌تر شدن هوا امکان ادامه کار برای هزاران آتش‌نشان آمریکایی در جنوب کالیفرنیا بوجود آمده است اما گستردگی این آتش‌سوزی نشان می‌دهد که تا خاموشی کامل آن راه زیادی در پیش است. [سابقه خبر]

در بسیاری از مناطق، صاحبان منازلی که آتش آنها را تهدید می‌کرده است به ساختمان‌های بلند می‌روند تا شاید بتوانند منازلشان را شناسایی کنند و از سالم یا از بین رفتن آن اطلاعاتی بدست بیاوردند.

در سن دیه‌گو و لس آنجلس حدود 2300 منزل مسکونی به طور کامل تخریب شده است و آمار کشته شدگان در این آتش سوزی بی‌سابقه به 12 تن رسیده است.

به گفته مقامات منطقه، تلاش شبانه روزی آتش‌نشانان در مناطق مورد تهدید گرچه کمک زیادی کرده است اما هنوز 9 آتش سوزی بزرگ وجود دارد که همچنان زمین‌های بسیاری را مورد خطر قرار می‌دهد.

بزرگترین آتش‌سوزی در سن دیه گو واقع شده است که حدود 800 کیلومتر را تا به حال سوزانده و خرابی‌های بسیاری پدید اورده است و این در حالی است که از  هفته قبل و از آغاز اتش‌سوزی‌ها حدود 2100 کیلومتر زمین در آتش سوخته است.[بیشتر]

"آرنولد شواتزینگر" فرماندار کالیفرنیا با ابراز تاسف از سوانح پدید آمده اعلام کرد در مناطقی که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده است ماموران پلیس در حال تحقیق هستند تا عاملان را پیدا کنند.

وی در آخرین کنفرانس خبریش ادعا کرد که برای هر گونه اطلاعاتی که از افراد مشکوک به عاملان این آتش‌سوزی‌ها که تنها در سن دیه گو بیش از 1 بیلیون دلار خسارات وارد کرده است، ارائه شود 250 هزار دلار جایزه تعیین شده است.

کد خبر 35113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز