همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه پیش از سفر به بغداد از امضای چهار تفاهم نامه قضایی با کشور عراق خبرداد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عراق به عنوان یک کشور دوست و برادر نگاه می کند و همواره خواهان عراقی مستقل و یکپارچه است.

لاریجانی آملی

به گزارش ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی این مطلب را پیش از سفر به عراق در نشست خبری عنوان و به پدیده زشت و شوم تروریست اشاره و افزود: امیدوارم تعامل و همفکری کشورهای مشترک به عنوان شیوه ای برای مبارزه با این پدیده پیش برود.

وی ادامه داد: این سفر به در خواست رسمی رئیس قوه قضاییه کشور دوست و برادر عراق انجام می‌شود و امیدواریم در این سفر پاره‌ای از مذاکرات انجام شود.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قراردادهای مهم پیش رو در این سفر توضیح داد: در این سفر 4 تفاهم نامه مهم از جمله در رابطه با حقوق بشر، معاضدت قضایی، انتقال زندانیان و استرداد مجرمان دنبال می‌شود.

آملی لاریجانی به دیدارهای پیش رو در این سفر اشاره و اضافه کرد: در این سفر با مقام‌های عالی عراقی در خصوص روابط دو جانبه و گسترش همکاری‌ها در حوزه قضایی و حقوقی بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

براساس این گزارش، دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس کشور عراق از جمله برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه ایران به عراق خواهد بود.

آیت الله آملی لاریجانی، در این سفر همچنین، ضمن زیارت بارگاه و مرقد مقدس امیرالمومنین امام علی (ع)، با علما و مراجع نجف دیدار خواهد داشت و سفر به کربلا و زیارت حرمین اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) نیز در برنامه این سفر گنجانده شده است.

در این سفر، جمعی از مسئولان کشوری، از جمله حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، محمد باقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه، اللهیار ملک شاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی و حسین جابری انصاری معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه رئیس قوه قضاییه را همراهی می‌کنند.

کد خبر 350947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha