سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

براساس طرح جدید سازمان بیمه خدمات درمانی، به جای دریافت حق بیمه ثابت از همه بیمه‌شدگان این مبلغ به صورت پلکانی و بر حسب میزان درآمد اخذ می‌شود.

حق بیمه خدمات درمانی سال‌های متمادی‌است که به‌صورت یکسان از همه شهروندان دریافت می‌شود.

بدین معنی که افراد با درآمدهای بالا وبهره مندی های بیشتر همان میزان حق بیمه می دهند که کارگران، طبقات پایین و افراد بی بضاعت که این نوعی بی عدالتی و تحمیل فشار مضاعف به اقشار ضعیف جامعه است.

سازمان بیمه خدمات درمانی طرحی را در دست اجرا دارد که براساس آن میزان حق بیمه خدمات درمانی بعد از این بصورت پلکانی و بر مبنای میزان درآمد افراد دریافت خواهد شد.

مدیر عامل بیمه خدمات درمانی اعلام کرد: یکی از برنامه های جدید این سازمان تغییر الگوی دریافت حق بیمه از بیمه شدگان است به طوری که به جای دریافت حق بیمه ثابت از همه بیمه شدگان، این مبلغ به صورت متغیر و با الگوی پلکانی بر حسب میزان درآمد اخذ شود.

محمدرضا شمس اردکانی افزود: دو برنامه مهمی که در سازمان بیمه خدمات درمانی با جدیت در حال پیگیری است عبارتند از: اجرای قانون پوشش بیمه همگانی و تغییر شیوه دریافت حق بیمه، بر اساس الگوی پلکانی و متفاوت از حقوق.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر از همه بیمه شدگان خدمات درمانی در سراسر کشور مبلغ ثابتی حدود ۱۵۰۰ تومان به صورت ماهانه به عنوان حق بیمه دریافت می شود که عادلانه نیست به همین علت در حال کار کارشناسی هستیم تا این حق بیمه بر اساس میزان حقوق متفاوت باشد که البته اجرای این الگوی جدید پس از انجام بررسی های کارشناسی منوط به تصویب مجلس است.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت:  در زمان حاضر ۳۹ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند که حدود ۲۰ میلیون نفر آنها در قالب طرح بیمه سلامت روستائیان بیمه شده اند و حدود ۱۹ میلیون نفر نیز بیمه شده شهری هستند.

کد خبر 3509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز