همشهری آنلاین: دانشمندان دریاچه‌ای را در اعماق دریای خلیج مکزیک کشف کرده‌اند که تاکنون موجودی نتوانسته زنده از آن خارج شود.

براساس گزارش بيزينس اينسايدر، اريك كوردس استاديار زيست‌شناسي دانشگاه تمپل اين درياچه را بررسي كرده و نتايج آن را در مقاله‌اي در نشريه اوشنوگرافي منتشر ساخته‌است.

به گفته وي اين يكي از شگفت‌انگيز‌ترين پديده‌هايي است كه تاكنون در كف دريا كشف شده‌است. آب اين درياچه پنج برابر شورتر از آب دريايي است كه آن را احاطه كرده‌است و مقادير كشنده‌اس متان و سولفيد هيدروژن نيز در آن وجود دارد كه با آب اطراف تركيب نشده‌اند.

براي حيوانات و انسان‌هايي كه در اين درياچه شنا كنند، حجم مواد مسموم مي‌تواند كشنده باشد و تنها باكتري‌ها، كرم‌هاي لوله‌اي و ميگو‌ها مي‌توانند دراين محيط دوام بياورند.

اما اين درياچه براي دانشمندان شبيه به يك زمين بازي براي مطالعات علمي است. محققان مي‌توانند چگونگي بقاي ارگانيزم‌هاي مختلف را در اين محيط كشنده مورد بررسي قرار دهند. به گفته كوردس، بسياري از دانشمندان اين زيستگاه‌هاي مرگبار را به عنوان مدل‌هايي براي مطالعه درباره آنچه ممكن است در سياره‌هاي ديگر وجود داشته باشد،‌مورد بررسي قرار مي‌دهند.

کد خبر 350898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha