مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

‌این روزها نرم‌افزارهایی که می‌توانند درتردد ایمن و راحت به شهروندان و معلولان و نابینایان در شهر تهران کمک کنند، کم‌کم عرضه می‌شوند؛ آنچنان که به تازگی نرم‌افزار کاربردی «گویاسازی ایستگاه‌های مترو» به‌منظور مسیریابی و دسترسی راحت مسافران به متروی تهران طراحی و تولید شده است.

 محمد ‌احمدي بافنده، مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران درباره اين نرم‌افزار گفته اين نرم افزار با استفاده از موقعيت‌ياب مكاني (GPS) يا فناوري واقعيت افزوده (Augmented Reality) كار مي‌كند و مي‌تواند افراد را به نزديك‌‌ترين ايستگاه راهنمايي كند. البته اين نرم‌افزار اكنون فقط براي نصب روي گوشي و تبلت‌هاي با سيستم عامل اندرويد آماده شده است.

احمدي بافنده از شهروندان خواسته تا نامي مناسب براي اپليكيشن گوياسازي ايستگاه‌هاي مترو پيشنهاد دهند. به‌گفته وي براي اين كار شهروندان مي‌توانند از طريق پيامك ۱۳۷۰۰۰۰۰۹۰۴، نشاني تلگرامي @Metroco يا صفحه اينستاگرام @tehranmetro اقدام كرده و جزو شركت‌كنندگاني قرار بگيرند كه به قيد قرعه به آنها جوايزي اهدا خواهد شد.

گفتني است نرم‌افزار «گوياسازي ايستگاه‌هاي مترو» از چند طريق فرد را براي رسيدن به ايستگاه مورد نظر راهنمايي مي‌كند؛ اول آنكه كاربر مي‌تواند با استفاده از دوربين گوشي همراه و فناوري واقعيت افزوده در محيط واقعي مسير را پيدا كند و دومين مورد هم استفاده از نقشه ماهواره‌اي است كه در نقشه تهران بزرگ موقعيت ايستگاه‌هاي نزديك نشان داده مي‌شود. اين نرم‌افزار را هم‌اكنون مي‌توانيد از طريق سايت شركت بهره‌برداري متروي تهران به نشاني metro.tehran.ir دانلود كنيد.

کد خبر 350769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha