چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: زاغه پناهجویان و مهاجران موسوم به «جنگل» در منطقه «کاله» در شمال فرانسه در سومین روز عملیات تخلیه، دچار حریق شد.

 آتش سوزی در زاغه پناهجویان کاله فرانسه

به گزارش ايرنا، خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر از شهر بندری کاله افزود: در حالی که سومین روز تخلیه زاغه جنگل در فضایی آرام آغاز شد، اما در اواسط روز آتش سوزی های متعددی در منطقه رخ داد.

شمار آتش نشانان حاضر در محل برای مقابله با کانون های آتش، کافی نیست.

سه شنبه شب نیز آتش سوزی های متعددی در زاغه های کاله رخ داده بود.

مهاجران هنگام خروج تعدادی از چادرهای مسافرتی را آتش زدند. این آتش سوزی های محدود با انفجار دو کپسول گاز ابعاد بزرگتری به خود گرفت و چند نفر را مجروح کرد.

تخلیه زاغه جنگل از روز دوشنبه آغاز شد و پیش بینی می شود این عملیات با حضور یک هزار و 250 نیروی انتظامی و پلیس تا اوایل هفته آینده ادامه یابد.

کاله در شمال فرانسه از مدت ها پیش به محل اسکان موقت هفت تا 10 هزار مهاجر و پناهجو عمدتا از افغانستان، سودان و عراق، تبدیل شده است که منتظر فرصتی هستند تا خود را از مسیر دریا یا تونل «مانش» و کامیون هایی که از آن می گذرند، به انگلیس برسانند

  • چالش هاي تخلیه زاغه پناهجویان در شمال فرانسه

سومین روز تخلیه زاغه پناهجویان «جنگل» در بندر «کاله» در شمال فرانسه در حالی آغاز شد، که وضع کودکان و مقاومت احتمالی برخی از ساکنان آن در برابر این عملیات، همچنان مهمترین چالش های این عملیات محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا، رسانه های فرانسوی روز چهارشنبه در حالی اخبار از سرگیری عملیات تخلیه زاغه «جنگل» در فضایی آرام را منتشر کردند، که هنوز نگرانی های جدی در مورد سرنوشت کودکان و نوجوانان بی سرپرست این زاغه وجود دارد. در کنار این نگرانی، هشدارهایی در مورد احتمال بروز درگیری در روزهای آینده و مقاومت تعدادی از ساکنان در برابر خروج اجباری، مطرح شده است.

  •  کودکان و نوجوانان بی سرپرست

سازمان غیردولتی «نجات کودکان» در نیویورک، روز سه شنبه وضع زاغه جنگل را برای کودکان «ترسناک» خواند و از مقامات فرانسه خواست تا امنیت آنان را تامین کنند.

«کارولین مایلز» (Carolyn Miles) مدیر کل این سازمان، اعلام کرد: برای کودکان ورود بولدوزرها در محلی که هفته ها و شاید ماه ها در آن زندگی می کردند، ترسناک است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که روز سه شنبه در پایان دومین روز تخلیه زاغه جنگل، عملیات تخریب آن آغاز شده است.

مایلز همچنین از دولت های فرانسه و انگلیس خواست تا تلاش های خود را به ویژه برای کودکانی که اجازه ورود به انگلیس را نمی یابند، افزایش دهد.

روزنامه «ایندیپندنت» انگلیس نیز روز سه شنبه نوشت، با وجود آغاز روند انتقال پناهجویان و متعاقب آن تخریب اردوگاه کاله در شمال فرانسه، سرنوشت حدود یک هزار و 300 کودک پناهجو و مهاجر بی سرپرست هنوز معلوم نیست.

«برنار کزنوو» وزیر کشور فرانسه در پایان نخستین روز تخلیه جنگل اعلام کرد: 400 تن از ساکنان زاغه جنگل که زیر سن قانونی بودند، به مرکزی برای اسکان موقت و انتظار برای بررسی پرونده هایشان منتقل شدند.

از زمان امضای توافق میان انگلیس و فرانسه در «آمیان» (Amiens) در شمال فرانسه در ماه مارس (اسفند/ فروردین)، 300 پناهجوی زیر سن قانونی توانسته اند به انگلیس بروند. 200 تن از این افراد تنها چند روز پیش از آغاز تخلیه زاغه جنگل، به انگلیس منتقل شدند.

  • احتمال درگیری و مقاومت در برابر تخلیه زاغه

«دیدیه دگرومون» (Didier Degremont ) از داوطلبان گروه غیر دولتی «امداد کاتولیک» دیروز اعلام کرد که به رغم آرامش عجیب عملیات تخلیه جنگل، باید محتاط بود.

وی افزود: تا امروز افرادی که به خروج از زاغه تمایل داشتند، این مکان را ترک کرده اند و اما در روزهای آینده گروهی می مانند که تمایلی به ترک منطقه ندارند.

پیشتر «کریستیان سالومه» رئیس موسسه «مهمانسرای مهاجران» نیز پیشتر اعلام کرده بود که دوهزار تن از ساکنان زاغه جنگل هنوز رویای رسیدن به انگلیس را در سر دارند و نمی خواهند این اردوگاه موقت را ترک کنند.

کد خبر 350744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha