شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با برپایی برنامه شبی با مولانا گروه موسیقی یاران قطعه‌هایی از ساخته‌های نوشین عقیقی را خواهند نواخت.

تصنیف‌های «جان عاشق»، «ای عاشقان» و «بی تو به سر نمی شود» به همراه دکلمه شعر «بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست»، براساس اشعار مولانا و اجرا و شوق وصل که شعر و آهنگش از ساخته های «نوشین عقیقی» ست نواخته می شود.

اجرای «یاوران» حسن ختام برنامه «شبی با مولوی» است که به همت سازمان ملل متحد، شنبه پنجم آبان از ساعت 17 تا 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود. [بزگداشت مولانا در فرهنگسرای نیاوران]

«عقیقی» برای این اجرا از 22 نوازنده بهره می‌برد که 13 نفرشان دف می نوازند و 9 نفر دیگر نی، تنبور، قانون، کمانچه، دیوان، تنبک، تاس و رُباب خواهند نواخت.

«نوشین عقیقی» به وجود ریتمی خاص در اشعار مولانا معتقد است. او در این اجرا نیز براساس وزن‌های اشعار مولانا و ریتم مستتر در آن، این قطعات را آماده اجرا نموده است.

در برنامه شبی با مولانا علاوه بر اجرای گروه «یاوران»، دکتر «الهی قمشه ای»، «دکتر جلال الدین کزازی»، «دکتر غلامرضا اعوانی»، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، نماینده یونسکو در ایران سخنرانی می‌کنند، از «دکتر احمد جلالی نماینده سابق ایران در یونسکو تقدیر خواهد شد و «دکتر مصطفی بادکوبه ای» مثنوی خوانی خواهد کرد.

کد خبر 35004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز